Professionella Hästskötare kläder??

JessicaM

Trådstartare
Vad tycker ni man ska ha på sig på sommaren om man jobbar som hästskötare på ett företag? Inte så mkt ridning utan mest ta hand om och lära upp föl etc.

Har t-shirt med deras logga men vad ska man ha för byxor? Har ni sett något som ser snyggt o professionellt ut??

Lägg upp lite bilder vettja, på snygga hästskötar kläder :D

Visst man kan väl ha ridbyxor även om man inte rider, men känns varken proffsigt eller snyggt till jodhpurs o ha på short shaps blir ju varmt på sommaren ;)

Kom igen nu, ladda upp lite snygga proffsiga byxor etc :D :bow:

Sv: Professionella Hästskötare kläder??

Jag har alltid använt mig utav det mest osmidiga som existerar: Jeans!
Tighta jeans dessutom! Kanske inte det bästa eller mest effektiva, men det har jag haft när jag varit ute på premiering och visat.
Tighta jeans, en piké och skor! Haha.

Red dessutom i dem några gånger!

Bläää hatar jeans hihi.. Detta är ju hos ett företag o då vill man se professionell ut o då blir det inga jeans hehe.. Men jag vet inte vad annars man ska ha en ett par lagom tajta träningsbrallor i mjukt tyg, ej häng o släng hehe

Du kan inte ha ett par ljusbeiga (eller den färg som passar bäst till t-shirten), oskodda, ridbyxor med matchande strumpor?
Det funkar ju till jodphurs och blir inte supervarmt, nu finns det ju dessutom ultratunna sommarridbyxor. Det ser ju ganska proffsigt ut, men de flesta hästskötare jag träffat på brukar faktiskt ha ett par hela och rena -i början av dagen- jeans. Stretch är ju bekvämt också.
När jag jobbade ingick förvisso ridning så då var det alltid ridbyxor som gällde och stövlar/skor och chaps. Aldrig ljusa dock, det känns lite overkill om man ska mocka och fixa med annat som lätt orsakar fläckar. Tex leda 4 hästar åt gången genom lera och in i ännu lerigare hagar...

Personligen tycker jag det är få byxmodeller som passar till jodphurs utöver jeans och ridbyxor. Men det är ju en smakfråga. Jag tror helt ärligt inte att, om du inte redan fått en dresscode, det spelar någon jätteroll vad du har för byxor så länge de är fungerande ur ren säkerhetssynpunkt.

jo men det är bara det att det kommer kunder dit etc så därför vill man se lite professionell ut, för företagets skull.
:)

Jag vet att det går att beställa träningsbyxor för hundträning med kennelnamn på, de borde kunna funka som stallbyxor med

Jag hade nog satsat på snygga men kanske lite enklare ridbyxor och skor eller jodhpurs och skor. (Man kan inte ha shortchaps till jodhpurs, det är varken meningen eller fysiskt möjligt tror jag...;))

Jodhpurs är nog snyggare än vanliga ridbyxor om du inte vill ha något på benen.

Träningskläder och mjukisbyxor kan väl aldrig anses vara snyggt?

Nu uppfattade jag det som att TS menade jodphurs som skomodellen och inte byxmodellen, men jag kan ha fel. :D

TS: Om jag skulle gå in för att se professionell/representabel ut i ett stall så hade jag kört på enfärgade tygskodda ridbyxor i sober färg och strumpor till det. Inte andra träningsbyxor.

Tycker inte att det är snyggt med ridbyxor o strumpor över tyvärr hehe

Jag skulle nog faktiskt välja ett par typ Fjällräven byxor att ha på mig.

Dock skulle jag välja en modell som inte har så mycket utåtstående fula fickor på.
Utan ett par lite mer stilrena men som ändå är väldigt hållbara och passar sig för arbete med hästar och i stall och även väldigt bekväma.

Senast ändrad:

På de ställen jag jobbat är det ridbyxor eller jeans som gäller, all form av träningsbyxor eller mjukisar går fetbort.
Shorts i lite mer rejält bomullstyg eller jeans om det är varmt, ska täcka minst halva låren.
Men det beror ju på vad för ställe man är på också.

Absolut inte träningsbyxor eller mjukisdito!

Jeans, chinos eller liknande, möjligen s k "lagerbyxor" (som hantverksbyxor utan de extra fickorna). Rena, hela och välsittande. Tillsammans med en snygg jacka att ha över t-shirt och välhållna ridskor tycker jag det fungerar i de flesta situationer.

hade jag haft ett företag hade jag ALDRIG tyckt att jeansleggings var okej :p

kl

chinos i exv grått hade jag nog satsat på. grå är en bra färg samtidigt som det är hyfsat stilrent. de är dessutom tunna så på sommaren är det nog skönt!

Jag förstår inte varför man inte kan ha ridbyxor även om man bara är i stallet?
Jag skulle ha ridbyxor eller jeans, absolut inga mjukisbyxor!!

Jag lägger min röst på jeans. Helt klart snyggast till ett par jodhpurs skor och med en piké tröja till.

Ja fjällrävens byxor va typen jag hade i huvudet, de hade även en mjuk modell fast professionell. Men det roligaste är att jag hittar inget ställa där de säljer byxorna!!!!
står att intersport säljer deras märke men de har inga fjällräven byxor! Åhhh

Finns det någonstanns på nätet man kan beställa tro??

Förresten, dessa byxor är väl svindyra antar jag???

Allt är ju relativt vad du tycker är svindyrt eller ej.

Men priset brukar ligga på 1000-2000kr beroende på modell.
Men jag personligen tycker att de är väl värda sitt pris jag har några par som jag haft i ca 10 år nästan varje dag när jag grejar i stallet eller är ute med hundarna osv och de ser knappt använda ut :)

PMar några inköpsställen åt dig.

Liknande trådar

Fälttävlan Vad behöver jag? :D Nummerlappshållare & medical card har jag koll på. Nåt mer "special" man ska investera i? Får man ha hat silk i... 2
Svar
21
· Visningar
3 061
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka