Programmerare eller webbutvecklare, finns nån sån här?

Jag är civilingenjör i datateknik och jag håller med @Stereo För att vara en duktig programmerare måste man ha förståelse för mer än att bara koda en beställning. Man ska klara av att lösa komplexa problem, det finns de som är självlärda som är duktiga men de flesta som är bra är ingenjörer i grunden. Jag märker stor skillnad på hur front-endarna tar emot problem jämfört med back-endarna som kodar logik tar sig an problem.

Det är många i branschen som kodar mycket på sin fritid och för att bli bra behöver man vara genuint intresserad. Jag tycker med att det är bättre att satsa på C/C++ för kan du det är det lätt att lära sig något scriptspråk men de som haft webbbakgrund och lära sig tex C++ har en mycket högre tröskel att stiga över.

Men vad ni tjatar om C/C++ ;). Helt fel tycker jag om man tror på att man inte enbart vill låsa sig till att jobba djupt ner i några trista centralsystem. Är ens efterfrågan på de språken kvar? Nä C# är nog rätt väg att gå om man vill programmera mer än frontend (och jag vill passa på att berätta att det inte är ovanligt med arbetsplatser där man inte delar upp i html/server utan man jobbar över hela linjen)
 
Men vad ni tjatar om C/C++ ;). Helt fel tycker jag om man tror på att man inte enbart vill låsa sig till att jobba djupt ner i några trista centralsystem. Är ens efterfrågan på de språken kvar? Nä C# är nog rätt väg att gå om man vill programmera mer än frontend (och jag vill passa på att berätta att det inte är ovanligt med arbetsplatser där man inte delar upp i html/server utan man jobbar över hela linjen)