Programmerare eller webbutvecklare, finns nån sån här?

Gimlan

Trådstartare
Funderar på att byta bana. 33-årig journalist med massa webberfarenhet så vikariat i branschen finns men de fasta jobben är mycket få och konkurrensen hård. Det är svårt att kunna få jobb i den del av landet (nu menar jag inte bara i en viss stad utan verkligen del av landet) som man själv kanske skulle föredra.

Jag har sökt lite utbildningar till hösten, bla programmerare eller webbutvecklare. Jobb jag tror skulle kunna passa mig, men jag kan ju så klart inte veta. Finns det nån/några här som jobbar med det ell likande? Vad säger ni om branschen/jobbet/antal arbetstillfällen?
 
Hej!

Jag jobbar som system/webutvecklare.

Inom språket jag jobbar (Ruby) finns det mängder med nyutbildade som vill ha jobb, tyvärr söker företagen erfarna utvecklare och därför är det svårt att få jobb. Mitt företag letar folk konstant, precis som de flesta andra, men alla letar erfarna. Direkt ur skolan är det svårt att få jobb. Många företag har redan tagit en ett par "juniorer" och har därför inte tid med några fler. Jag tror, men är inte helt säker på, att det är lika inom flera andra språk.

Vad är det för utbildning du funderar på? Rena "webutvecklare" som mest gör hemsidor finns det i parti och minut, många utan jobb eller med eget företag som går "sådär".

Som systemutvecklare är man iaf rejält efterfrågad- OM man har erfarenheten. Jag brukar ha inst 1 rekryterar/vecka som ringer och jagar...

/Lavinia, relativt nöjd där hon är, men kommer rätt jobb byter jag direkt.
 
Hrm... kanske får tänka om... Det jag sök är Webbprogrammerare, Linneuniersitet och Webbutveckling, mittuniversitet, båda på två år. (Sen har jag bara ansökt än och ingen aning om hur jag ligger till för att komma in.)
 
Hrm... kanske får tänka om... Det jag sök är Webbprogrammerare, Linneuniersitet och Webbutveckling, mittuniversitet, båda på två år. (Sen har jag bara ansökt än och ingen aning om hur jag ligger till för att komma in.)