Programridning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare ynnej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 063
Y

ynnej

Ska vara med på programridning på söndag och undrar vad det är för klädsel som gäller?
Det kanske inte finns några regler men vad tycker ni i så fall? Ska man ha vitt shabrak och vita ridbyxor? Och ska man knoppa hästen?

Hoppas det är någon som har en åsikt om detta!

Sv: Programridning

Hel och ren räcker gott tycker jag. Dock tycker jag att man kan matcha sin outfit med hästens. Knoppa låter lite överkurs (ja, jag är lat).

Om man inte tävlar så ofta är det väl lika bra att öva på knopparna;)

du kan ju om du vill för att styla upp det hela ha vita benlindor (på framridningen då), vitt scabrak och vita ridbyxor samt klubbtröja. Knoppar och kavaj blir för mkt men det här bli ju bara lite vardagslyx :D

hästen: enfärgat schabrak, träns och sadel
du: ridstövlar/skor+chaps(utan fransar), vit krage, kavaj/klubbjacka och ridbyxor ljusare än kavajen/klubbjackan

vita ridbyxor och schabrak är inte nödvändigt förrens i högre klasser..

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka