Projektinspiration!

Lusidor

Trådstartare
Hej!
kanske det finns en sån tråd redan, men jag vill ha in rapporter om alla era projekt!!

Vad håller ni på med nu eller har gjort klart!?

Är själv speedad av nyfunnen enegri och betar av små projekt som grott läänge i bakhuvet.

Här en sak, ateljén! http://s8.photobucket.com/albums/a42/cebonita/bagarstugan/

Kan fylla på sedan. Kul att se vad ni gör och bli inspirerad! inredning, byggprojekt, pyssel och förändring. Eller sömnad, saker eller kläder. Allt är kul att se! Så fota på o berätta!
 
Sv: Projektinspiration!

Lite smått..

Grävde en rabatt för det såg så tomt uta framför altanen..
Nästa år kanske det växer bättre!
framsidan.jpg


Tidigare:
PICT0028.jpg


Nu, snart kommer veden under tak aldeles bakom pannrummet.
026.jpg


Litet miniväxthus.. Har plastat det men ska bygga bättre front som är lätt att stänga för blåsten o ta bort då det är hett.
016.jpg


Byggde bro till selkammardörren, som hade en lastpall som stappsteg.. Ska måla på någon olja bara.
020.jpg


Drömprojektet, att gräva bort all LERA som verkar finnas mest av just på gårdsplanen.. Ja, hela stödhjulet är nere i leran....
021.jpg
 
Sv: Projektinspiration!

hehe, ja det krävdes lite grova plankor, plankbitar att stapla och domkraft för att hissa upp den ur dyngan. Men nu har det ju vart så torrt i stället att leran blivit som betong, fast riktigt ojämn (typ puckelpist) så man snubblar benen av sig då man korsar gården.. :devil:
 
Sv: Projektinspiration!

Usch vi har för många projekt i gång, samtidigt, jämt, hemma.

Vi håller på att måla om kökstaket från furu till vitt (började för över ett år sedan... det var så jobbigt så det har blivit stående. Nu är dock allt grundat, men det är inte jämnvitt)
kok_2006_tak.jpg


Sen så har vi också furutrappa inne i huset, har tre våningar så det är två stora trappor som vi håller på att måla vitt. (allt utom trappstegen som ska kläs i ek). Har ingen bild på det vi målat hittils, men nästan hela ena trappen är klar. Här är trappen som vi ej börjat med ännu.
trappa.jpg


Och i förrgår bröt sambon upp hela altanen på framsidan, så den ska bytas ut i dagarna här (hoppas jag! Snart midsommar och grillbjudning!).
Altanen såg ut så här innan (möblerna på bilden är utbytta redan, nu ska själva plankorna bytas ut som sagt).
framsidan_2006.jpg


Så det var väl de största projekten vi har på gång. :p
 
Sv: Projektinspiration!

Ursäkta en dum fråga, men varför börjar ni på flera sådana stora projekt samtidigt?
 
Sv: Projektinspiration!

Vi har fixat lite med ett klaffbord
080427-080505+%2836%29.JPG


Som vi omvandlat till två halvmånebord (grundmålat)
080529-


Detalj
detalj-halm%C3%A5nerbord.jpg


Det går givetvis att ställa ihop dem igen
080529-080530+%2831%29.JPG


Vi har också gjort en ny fönsterbräda
080516+%2815%29.JPG


Konsolldetalj
detalj_fonsterbrada.jpg
 
Sv: Projektinspiration!

Vi har nästan gjort klart vår tvbänk (har kvar glas m. spetstyg på insidan på nederluckorna och längst uppe på sidorna av skåpet?
tv-s%C3%A4nk-test.jpg


Detalj
tv-sk%C3%A4nk-detalj.jpg


Nästan klart
080427-080505+%2839%29.JPG


Jag har dessutom äntligen beställt de löpmeter golv som fattas i vardagsrummet (vi har lagt in värmeburen golvvärme i det blivande barnrummet samt vardagsrummet) så nu blir det takmålning, slipning av golv samt tapetsering.

Vi har dessutom staplat en försvarlig mängd ved så jag tycker vi har jobbat på ordentligt i vår!
 
Sv: Projektinspiration!

Taket påbörjades för över ett år sedan, bara det att vi ej orkade göra klart.
Trappen påbörjades för en månad sedan så det är på gång, och altanen är egentligen bara att köpa virke och skruva fast, tar väl en dag. Altanen är väldigt liten, inte mkt stärre än bilden visar hehe.

Så även fast jag personligen tycker att det är lite mkt, så är det väl egentligen inte det :p. Taket är ju vårt eget fel, kunde varit klart förra sommaren. :D

Sen blir det nog när man har så stort, en femma på tre våningar, det är aldrig helt klart, alltid ngt man vill fixa.
 
Sv: Projektinspiration!

Åh, jag som tycker målning är kalaskul, särskillt om man målar över bastupanel så det blir VITT och fräsht! Det blir så uppenbar förändring direkt!
Fast, sista varvet är kanske inte lika kul, med nackspärr och knappt någon skillnad i färg från första varvet.
 
Sv: Projektinspiration!

Åh vad fint!! Nu blev jag inspirerad att åka på auktion och fynda och fixa! har lite ideer på liknande bord till TV-rummet, och fönsterbrädan ska rippas, om det är ok!:D
Behöver nya här och där! breeda!
 
Sv: Projektinspiration!

Mera då..
Slog bort en bit av altanväggen och gjorde en trappa ner så lillan kan springa ut till sandlådan o inte behöver gå ner på uppfarten och runt alltihopa.
Är tänkt att sätta in gamla fönster i gluggarna och en dubbeldörr med glasad överdel i utgången. Ska "bara" fixa en dörrkarm o hoppas att den passar in i gluggen.. Dörren är framgrävd på logen, med visst renoveringsbehov...
061.jpg

063.jpg

Det är planen att fönster o färg ska på innan humlen växt upp och täckt alltihopa.. Rimligt, njae..
Men det kan bli mysigt därinne.

Han som haft gården o byggt altanen tappade orken innan den var klar o målad, så det är några spikar oslagna och mossa på det omålade virket.
Men det tar sig sakta men säkert nu.
062.jpg

082.jpg


Lördag em.
058.jpg


Söndag em..
076.jpg


Vilken färg är nu frågan? Röd med vita vindskivor o foder, eller något mer otippat?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 571
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp