Bukefalos 28 år!

Promenaden

Sv: Promenaden

Är trött på respektlösa människor som inte kopplar sina hundar i tätbebyggt område:mad:
 
Sv: Promenaden

Jag tycker du fått med det mesta. Förutom att... min hund väcker en del uppmärksamhet när vi är ute och går så det är helt ok för alla som möter eller passerar mig att peka på oss :eek:

:D Små barn brukar peka på min tant och ropa "Mamma, mamma (eller Pappa, pappa) kolla vilka smala beeeeeen!".

Men det är en sak med barn som pekar förstås. Inte sällan pekar ju även vuxna, helt ogenerat. :crazy:
 
Sv: Promenaden

:D Små barn brukar peka på min tant och ropa "Mamma, mamma (eller Pappa, pappa) kolla vilka smala beeeeeen!".

Hihi! Testa gå med en sprallig afghanhund i andra änden kopplet då. Jag kan inte gå utanför dörren utan att någon ska peka, vända sig om, fråga frågor eller allmänt prata. Som escodobe sade när vi var på promenad i lördags; man får inte ha social fobi när man har afghanhund iallafall. Då var det en man som tvärstannade mitt i gångvägen och liksom följde oss från att vi kom till att vi passerat, men han sade ingenting. Det var lite speciellt, då föredrar jag när dom säger något. ;)

Själva pratet kan jag tycka är rätt trevligt, även om det i längden är tröttsamt att svara att ja han ska se ut så på ryggen och ja hans svans ska se ut så och nej det är ingen pudel. ;) Men många som tycker om afghan kommer fram och pratar och berättar om den afghan dom själva haft/känt, eller så berättar dom att dom alltid drömt om en afghan alt. att dom ser roliga ut. Vissa pensionärer blir helt saliga när dom får klappa hans mjuka päls, så där så jag funderat om han kanske borde börja hälsa på på äldreboenden. :D Ibland kan jag vara lite trött på det dock, när man liksom bara vill kissa sin hund utan att behöva vara social på köpet. För som sagt, enda gången ingen ska prata med mig är i princip när man kvällskissar sent på kvällen. :crazy:

Men som sagt, jag kan tycka att det är rätt trevligt ändå. Många är nyfikna på rasen, barnen tycker att han är helfestlig och dom allra flesta kan inte låta bli att le när dom ser honom, vare sig han kommer travandes med sin studsiga trav, ligger på spårvagnen och ser dryg ut eller står på bakbenen och spanar efter en fågel som just flög förbi. :D
 
Sv: Promenaden

En sak som är ganska liten men ändå kan vara lite irriterande är folk som vägrar inse att man går på vänster sida. Jag måste jobba mycket på kontakt vid hundmöten (utfall) och har hunden på min vänstra sida och går på vänster sida av gångvägen men ändå så stöter man på de som riktigt vägrar byta plats så jag strax innan mötet måste byta sida på min hund och vår kontakt störs (det blir sällan bra möten).

Ungar som tror att de får köra moped (klass I) i full fart på gång/cykelbanan är inte populära heller.

Uppmärksamheten man får är jag så van vid att jag knappt tänker på den längre, ser inget irriterande med det heller.

Annars är vi väldigt förskonade här :laugh:
 
Sv: Promenaden

Den är pålitlig så till vida att man kan lita på att den inte kommer!
Du har absolut rätt i det. :D Det jag ville ha fram är att det inte är kul med en hund som gärna biter andra hundar, att den bara kommer 4 av 5 inkallningar...så därför väldigt irriterande när ägarna har den lös runt husen. Fast nu tror jag det blir bättre, då otroligt många häromkring har tröttnat och flera sagt ifrån. Fast det tog bara sisådär 6 år...
 
Sv: Promenaden

Ja, det där fattar inte jag heller. Varför envisas folk med att gå till höger och mötas med hundarna på insidan. Man går på vänster sida.
 
Sv: Promenaden

haha ja det värsta var väl både i fallet med ungen men främst med pudlarna där i stort sätt alla hundarna stod och vrålade av upphetsning sen innan! Det blev ju inte bättre när man var tvungen att hala in dem och ge dem något extra att stressa över. Tur att pudlarna var lika slöa som ägarna....;)

FOLK ALLTSÅ!
 
Sv: Promenaden

men eller hur!!! gud jag blir tokig.

Sen glömde jag lägga till alla dessa människor som låter sina hundar släpa sej fram i kopplet så de är 2 cm från min... Då måste jag hala in lillkillen, som automatiskt blir stressad och gärna skäller och beter sej illa, medans han helt naturligt går i en stor båge för att undvika hundar när han har slakt koppel.

klart det inte är andras jobb att göra det enkelt för mej, men märker jag att min hund är extra intresserad av en annan hund låter jag honom ändå inte dra i kopplet och bete sej.. suck.
 
Sv: Promenaden

Ja, det där fattar inte jag heller. Varför envisas folk med att gå till höger och mötas med hundarna på insidan. Man går på vänster sida.

Nej, ännu bättre. Man är två tanter med tre, fyra småhundar, och så går man på VARSIN sida vägen och lämnar ca 60 cm till mig i mitten, gärna blänger man också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp