Usch, jag blir sjukt provocerad när folk anser att prostitution skulle vara lagligt.
Jag tror absolut inte på att den "lyckliga horan" finns. Jag är helt övertygad om att det i samtliga fall finns bakomliggande faktorer som har drivit personen till att sälja sex, bakomliggande faktorer som tar bort frivilligheten. Det kan vara ekonomi, olika former av yttre tvång, psykisk ohälsa, tycker illa om sig själv osv. Den som påstår att dennes säljande av sex är lyckligt och helt okomplicerat ljuger för sig själv. Utan tvekan.
Människor som köper sex är det fan något fel på. Dels tror jag nog att de flesta vettiga människor kan få sex frivilligt och utan att betala för det, men även om man nu inte kan få det så har vettiga människor spärrar som stoppar dem från att köpa en annan människas kropp.
Tycker man att det är ok att köpa sex har man en kass människosyn. Punkt.
Blir lika provocerad av alla argument om att bjuda på drinkar på krogen eller vad det nu handlar om. Det är fan lika jävla sjukt att betala sig till sex med drinkar, dyra presenter eller vad som. Människor som bjuder på drinkar på krogen och förväntar sig att det ska leda till sex har en kass människosyn. Lika illa är det med de som låter sig bli bjudna på drinkar, väl medvetna om vilken "spel" som pågår. Fy för att delta i sånt.
Porrindustrin är ju sjukt komplicerad den också förövrigt. Det argumentet känns inte riktigt hållbart.
Och ang likaställandet med övriga jobb så vill jag bara dunka huvudet i väggen..
/För irriterad för att vara diplomatisk