Proteinfattigt belöningsgodis

Kalaspinglan

Trådstartare
Har ni något tips på proteinfattigt belöningsgodis? Just nu får han sitt torrfoder, men det är inte tillräckligt smarrigt för att få honom att anstränga sig "det där extra"... Ibland fuskar jag med små, små bitar kalkon eller köttfärs, men försöker att låta bli..

Sv: Proteinfattigt belöningsgodis

Varför proteinfattigt?

Jag gjorde träningsgodis av tärnad morot som fick koka med mixad kycklinglever (& vatten).
Snålt på fett & protein, men KLADDIGT!

Gott tyckde de att det var i alla fall!

Jag har testat med vanliga naturella riskakor.
Fettsnålt å utan protein.

Min passhund äter även råa små motots bitar, och äple bitar.

är han hyperkänslig? annars kan du gott ge extra smarriga gottisar som belöning ändå. torkad blodkorv/pudding brukar vara poppis. försök väcka ett föremålsintresse och belöna med boll och/eller kamptrasa så blir det inte så mycket godis som åker ner i magen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 013
Senast: Nota
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 614
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka