prova sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Don_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 794
D

Don_93

Ska iväg till en sadelutprovare och testa lite hoppsadlar på min häst eftersom den sadeln jag har nu inte passar, men vad ska jag tänka på när vi kollar på ny sadel. Att den passar hästen är ju självklart och det är därför vi åker o provar oss en sadelutprovare så det får vi ju hjälp med, men vad ska jag tänka på när jag provrider sadeln?

Sv: prova sadel

När du rider i sadeln märker man direkt om den är rätt. Du ska inte vara tveksam, utan både du och hästen ska trivas i sadeln. Håll koll på hästens små signaler, typ att den klipper med öronen, och känn efter hur hästen går. Är han plötsligt det minsta ovillig att galoppera (för att ta ett exempel)? Fyrtaktar han i galoppen helt plötsligt med en viss sadel? Kör han upp huvudet med en viss sadel? Eller känns han väldigt mjuk med en speciell sadel?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 354
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka