Provat en bomlös..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jellyway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 791
J

Jellyway

Ja, det visade sig att stoet jag ska bli medryttare på har en bomlös sadel, jag kan ju säga att jag blev en aning förvånad, hade aldrig ridit i en sån förut, och jag var säker på att jag skulle halka runt. :p Men den var inte det minsta ostadig! :idea: Jätteskön faktiskt, jag och mina fördomar...
Men självklart kommer jag inte ihåg märket, måste kollas upp.. :angel:
Aja, tänkte bara om det finns nån mer som blivit positivt överaskad, eller är det bara jag som är fördomsfull.. :p

Sv: Provat en bomlös..

:D :D :D

Har tidigare under hösten beskrivit just samma sak som mina medryttare har upplevt det när dom ridit i min bomlösa från Pfiff...

Dottern till min ordinarie medryttare sa att hon fick så katastrofalt ont i rumpan och höfterna när hon red sin vanliga lektion veckan efter hon ridt första gången i min bomlösa... :angel:

Först när hon tog fram den så blev jag lite skeptisk och liksom: Jaha, en bomlös...

Det kändes lite ovant, men den var :love:

Jag har en bomlös på min häst. Första gången jag provade så var det väl ingen jätteskillnad ( eller jo att hästen inte alls var svår att böja och ställa längre ) men det är först nu när jag ridit i den några veckor som jag känner ordentlig skillnad. Nu har jag lärt mig känna hur Kjarkur arbetar med ryggen och nu känner jag när han fuskar. Dessutom har baken blivit bortskämd, red en annan häst som har bomsadel i går och efter bara ett par meter hade jag ont vid sittbenen...:p

Jag har en bomlös på min häst. Första gången jag provade så var det väl ingen jätteskillnad ( eller jo att hästen inte alls var svår att böja och ställa längre ) men det är först nu när jag ridit i den några veckor som jag känner ordentlig skillnad. Nu har jag lärt mig känna hur Kjarkur arbetar med ryggen och nu känner jag när han fuskar. Dessutom har baken blivit bortskämd, red en annan häst som har bomsadel i går och efter bara ett par meter hade jag ont vid sittbenen...:p

Hihi.. var det möjligen så att du då lånade ut din bomlösa till någon annan igår? :idea: Hon blev visst också helt såld :)
Kul att det går bra för dig och Kjarkur!

Visst är det härligt när man lånat ut sin bomlösa sadel till andra och dom kommer tillbaka in i stallet med ett stort leende från öra till öra eftersom hästen gått bättre än dom någonsin trott att den skulle göra, samtidigt som dom själva satt som på ett mjukt moln :d :D

Det är alltid lika kul att se en nyfrälst :love:

Undrans just om grannen tänker lämna tillbaka min bomlösa snart? :angel: Hon har väl haft den en hel vecka nu :p :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 346
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 452
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 131
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 675
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka