PS fråga: Få en släckt lampa att se tänd ut

Nikki o Fabian

Trådstartare
Är det någon här som har nått tips på hur jag ska gå tillväga när det gäller att få en lykta utanför en kyrka(som är släckt) att "lysa", samt att få det se tänt ut i kyrkfönstren?
Finns ju många duktiga här på PS så det är säkert nån som har nått förslag.

Sv: PS fråga: Få en släckt lampa att se tänd ut

Tja, det beror ju på hur grundbilden ser ut. Är det ett foto? Om det är ett foto, hur ser bilden ut där lyktan/fönstret ska lysa? Är det helt svart/grynigt/fult om du ljusar upp de områdena måste du hitta bilder som du kan klona bildinnehåll ifrån. Sen är det bara att försöka tänka sig hur ljuset skulle se ut, var det blir ljus och var det blir skugga och vilken färg ljuset kan tänkas ha, och så får man maska, klona, pilla med kontraster, ljusstyrka, färgtoner och så vidare tills man är nöjd med resultatet.

Vill man bara ha en quick-fix och det inte är så viktigt om det verkar naturtroget eller inte så kan säkert lyktan 'tändas' med hjälp av en genererad linsöverstrålning/lens flare precis där lyktan är (finns under filter -> rendrera i photoshop och photoshop elements), och genom att med en övertonad maskning öka ljus- och färgstyrka på själva kyrkfönstren.

Sv: PS fråga: Få en släckt lampa att se tänd ut

har du möjlighet att ta en till bild så kan du ju alltid mergea dem så du får den tända effekten när det eg inte är det.

Liknande trådar

Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 827
Senast: Bulldoozer
·
B
Hästmänniskan Jag har klantat mig rejält och tagit en häst på foder, som vi tyckte synd om... Hästen är ett äldre halvblod och när vi kollade in och... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 698
Senast: TheOne
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 038
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur