Bukefalos 28 år!

PS High jump

ryttaren1

Trådstartare
Hej! Ska på att köpa ett nytt träns till min ponny, och funderade på High jump från PS of sweden.
Är det någon som vet om det är okej att tävla på med ponny (både dressyr och hoppning)? Har letat i tr, men kan inte riktigt hitta något.

Tack! :)
 
Hej! Ska på att köpa ett nytt träns till min ponny, och funderade på High jump från PS of sweden.
Är det någon som vet om det är okej att tävla på med ponny (både dressyr och hoppning)? Har letat i tr, men kan inte riktigt hitta något.

Tack! :)

Ja, det ska vara okej i både hoppning och dressyr. Har iaf sett massa ponnyryttare ha det, mig veterligen utan att bli åt-tutade för det..... :)
 
Lånar tråden lite, är det någon som vet hur storlekarna på PS är?
Jag har ett d-ponnysto som ligger lite mellan storlekarna. Tex. pannband måste vara cob, sidostycken kan vara vilket som och på nosgrimman blir det yttersta hålet på ponny, men man får göra extra mindre hål på cob....inget komplett träns brukar passa så väldigt bra, och att köpa 2 ps och plocka ihop är inte ett alternativ av ekonomiska skäl....
 
Lånar tråden lite, är det någon som vet hur storlekarna på PS är?
Jag har ett d-ponnysto som ligger lite mellan storlekarna. Tex. pannband måste vara cob, sidostycken kan vara vilket som och på nosgrimman blir det yttersta hålet på ponny, men man får göra extra mindre hål på cob....inget komplett träns brukar passa så väldigt bra, och att köpa 2 ps och plocka ihop är inte ett alternativ av ekonomiska skäl....

Vet inte hur det är precis nu, men mitt PS träns (Flat Out visserligen) som jag köpte mars -15, är otroligt stort i storlek. Min häst ligger emellan full - x-full i träns. Full brukar oftast funka, men gör det inte det, så är det sidostyckena som blir för korta och käkremmen som inte räcker till. Mitt F.O är inknäppt på sista hålet överallt, i full. Han skulle utan problem kunnat ha cob också, och då är hans huvud ändå enormt långt och ganascherna breda....
Så jag hade nog tagit ponny om jag var du :)
 
Hej! Ska på att köpa ett nytt träns till min ponny, och funderade på High jump från PS of sweden.
Är det någon som vet om det är okej att tävla på med ponny (både dressyr och hoppning)? Har letat i tr, men kan inte riktigt hitta något.

Tack! :)

Man får inte i dressyr tävla med PS träns där de elastiska vaggorna i sidostycken och tyglar är kvar och används. Om dessa tas bort är det fritt fram att tävla på det
 
Lånar tråden lite, är det någon som vet hur storlekarna på PS är?
Jag har ett d-ponnysto som ligger lite mellan storlekarna. Tex. pannband måste vara cob, sidostycken kan vara vilket som och på nosgrimman blir det yttersta hålet på ponny, men man får göra extra mindre hål på cob....inget komplett träns brukar passa så väldigt bra, och att köpa 2 ps och plocka ihop är inte ett alternativ av ekonomiska skäl....
En ponny i mitt stall har lite udda dimensioner på huvudet. De kom hem från ett besök i PS butik och hade fått plocka ihop ett träns med full på nackstycke , cob på pannband och ponny på sidostyckena och nosgrimma. Det var vid en årlig rea, men det kan ju vara värt att fråga.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 781
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Miingla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp