Sv: Psykisk ohälsa
Ja det är väldigt svårt att förlåta. Inget man gör bara sådär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag tänker tvärtom. Man kan förlåta människor men inte acceptera deras handlingar. Just för att man är värd mer än så. Men jag är ingen terapeut skriver utefter mina prövningar bara.
Nej. Ingenting blir ogjort. Alltså får man acceptera det faktum att det ändå hänt. Men bara för att man accepterar att det faktiskt skett behöver man inte förlåta de som var ansvariga för händelsen eller lät den fortgå. Varför ska man förlåta en fruktansvärd handling? "Ni skadade mig fruktansvärt mycket och jag kommer aldrig någonsin att kunna bli alldeles hel igen, men jag förlåter er, det är lugnt (för att jag är ändå inte värd mer än så?)", eller hur menar du? Självklart är det oförlåtligt. Det de gjorde går inte förlåta. Det kan man inte bara vifta bort och låtsas att det inte var något, inget att hänga upp sig på.
Med tiden, när man blivit tillräckligt hel, kanske man kan lämna det hyfsat bakom sig. Då kanske man kan fundera på att förlåta. Men innan dess är det mer till skada än nytta.
Kom hem tisdags men var bara hemma i tre timmar sen blev det ambulans till akuten är inne på psyk igen![]()