Psykiskt sjuk vid graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjorddressyr

Hur vanligt är det att man blir psykiskt sjuk i samband med en graviditet? Har lidit av depression och ångest (till viss del fortfarande), och är rädd att det kommer förvärras och kanske leda till förlossningspsykos. Hur stor är risken?
 
Sv: Psykiskt sjuk vid graviditet

Tycker att du ska höra dig för hos någon "doktor" .
Jag tror inte att du kommer att få några svåra förlossningsdeprisioner förrutom den vanliga baby bluesen då :smirk: eventuellt.
Något annat kan man ju knappast "förutspå" egentligen...

Kom igen nu och börja producera :bump: :banana: !!
 
Sv: Psykiskt sjuk vid graviditet

vet inte hur vanligt det är. Min syster som har panikångest blev bättre när hon blev gravid. Vågade tom åka hemifrån! Slutade att tröstäta dessutom så hon höll vikten.
 
Sv: Psykiskt sjuk vid graviditet

Fjorddressyr skrev:
Hur vanligt är det att man blir psykiskt sjuk i samband med en graviditet? Har lidit av depression och ångest (till viss del fortfarande), och är rädd att det kommer förvärras och kanske leda till förlossningspsykos. Hur stor är risken?
Jag har ingen aning. Men vet en person (x-sambo till x-pojkvän :smirk: ) som hade en del problem med depressioner och ångest. För henne var det tydligen helt tvärtom mot vad du säger. Under graviditeten mådde hon SUPERbra och var "friskare" än hon varit på länge. Så länge hon ammade mådde hon också jättebra. Efter det fick hon återigen äta antidepressiva. Men hon blev varken sämre eller bättre än innan. Hennes liv fungerar bra med hjälp av dessa mediciner och hon är en superbra mamma!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 490
Senast: Kilauea
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 383
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp