rock_89

Trådstartare
Hur fungerar det. Får jag som personlig tränare ragga kunder och hålla till på vilka gym jag själv vill? Måste ägaren utav gymmet godkänna?
 
Sv: PT - gym

På mitt gym är tränarna utbildade på just de maskiner gymmet har, och en del av deras inkomstkälla är just att binda upp kunder till egna personliga tränare av de tränare de har tillgängliga. Du skulle tveklöst bli utkastad.
 
Sv: PT - gym

Så man borde kunna bli förbjuden att ta kunder på ett gym utan att få ett ok av ägaren så att säga?
 
Sv: PT - gym

Det är ju som att du skulle gå och ställa dig tex på Ica och börja sälja dina egna produkter inne i butiken. Du lär bli utkastad...
 
Sv: PT - gym

Hur fungerar det. Får jag som personlig tränare ragga kunder och hålla till på vilka gym jag själv vill? Måste ägaren utav gymmet godkänna?
Där jag tränar finns det externa PT:s, men då tar gymmet en avgift från PT:n. Det hade aldrig gått att träna någon utan att gymägaren vill ha sin del av kakan.
 
Sv: PT - gym

Där jag tränar finns det externa PT:s, men då tar gymmet en avgift från PT:n. Det hade aldrig gått att träna någon utan att gymägaren vill ha sin del av kakan.

Exakt så funkar det här med. Varje PT betalar månadshyra på drygt 6000 kr för att få tillgång till gymmet. De måste även vara instruktör för en del klasser i några veckor för att komma in i systemet och för att chefen ska se att de funkar.
 
Sv: PT - gym

Hugger sista knappen. Där jag har tränat, SATS och en mindre konkurrent till SATS, så har PTna varit typ timmanställda av gymet. Om jag inte missförstått det hela. Jag som kund betalar till gymmet, per gång eller i rabatterade paket, och PTn får sedan timmersättning. När den lösningen finns tror jag inte att man kan komma utifrån hur som helst. Kanske är det lättare på gym som inte har PT som koncept i sitt eget utbud.
 
Sv: PT - gym

Så funkar det på "mitt" gym också. Jag betalar mina PT timmar till gymmet, min PT får sedan betalt av gymmet. (Hon är timanställd) Men det är även icke gymanställda som har PT kunder där, de betalar hyra till gymmet.
 
Sv: PT - gym

Jag betalar också till gymmet, men min PT fakturerar sedan gymmet för timmarna han tränat mig. Han är inte anställd av gymmet, utan har eget.
 
Sv: PT - gym

*kl*

Det finns enstaka gym som bara kräver att alla som släpps in betalar sin träning, och vem som sedan betalar vem för hjälpen lägger de sig inte i.

Jag tog med mig en av mina (obetalda) tränare till gymkedjan jag har kort hos en gång, det tittades lite snett faktiskt...
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
889
Senast: Gulis
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
575
Senast: Ramona
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 519
Senast: verser
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 892
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp