Pudel vs papillon vs labrador

Jag sa det. Att vill du skaffa hund så varsågod. Jag kan inte ta ansvar för den.
Han sa att han visst kunde ha huvudansvaret men att han inte kan gå ut med den på lunchen och att hunden därför måste bo hos mig.
Jag ORKAR inte ens. Det säger ju sig självt! Blir ju jag som måste ta hand om den då.
Kanske onödigt att jag blev arg men känns som att ingen fattar. Inte ens han. Jag är helt slut på detta nu
Ja, hur kan man ens ha huvudansvaret för en hund som bor hos någon annan för att man inte kan gå ut med den på lunchen? Bra att du inte föll för det, det låter som ett sätt att försöka få dig att ta huvudansvaret ändå så inte konstigt att du blev arg. Förbluffande om han inte inser själv att han precis försökte smita undan sitt ansvar. Trots att du uttryckligen sagt att du inte kan ta något ansvar för en hund i nuläget ville han att den skulle bo hos dig. Att vänta med hunden låter klokt, sedan skulle jag nog (kanske lite kallt och cyniskt) ha detta i bakhuvudet när ni sedan ska skaffa hund "tillsammans". Att det eventuellt finns en risk att det även då blir du som får ta huvudansvaret.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 162
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 078
Senast: geting
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp