• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Stormogul
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 867
  • Visningar Visningar 191 987
Sv: Pudel?

Menar du att uppfödaren bestämde med er att ni skulle få komma igår och titta på just den där 6 mån hanvalpen, men inte hörde av sig och berättade att den var såld innan ni körde upp? :confused: Varför är jag inte förvånad... :grin:

Hoppas inte det är samma uppfödare som ni ska köpa Dexter av?

Knapplån.
Dagens bildskörd på Totte och Alice.
030.jpg

034.jpg

042.jpg

054.jpg

058.jpg

Vovve har fått en ny frisyr, och han är skitsnygg :)
Vi far hem imorgon, är på semester och vovve sköter sig riktigt bra. Har varit mycket, åkt tåg för första gången, sovit på olika ställen varje natt, gammeln och han är dock långt ifrån kompisar och det är inte pga guling utan gammeln ligger och morrar konstant och tar varje chans han får till att hoppa på guling...

Menar du att uppfödaren bestämde med er att ni skulle få komma igår och titta på just den där 6 mån hanvalpen, men inte hörde av sig och berättade att den var såld innan ni körde upp? :confused: Varför är jag inte förvånad... :grin:

Hoppas inte det är samma uppfödare som ni ska köpa Dexter av?

Hehe, vi skulle kolla på honom och systern :p Nej hon sa inget.

Dexter kommer från kennel Cachas i Enköping, känns väldigt bra att det blir därifrån! Fick jättebra kontakt med den uppfödaren, kändes riktigt bra. Hundarna var så mysiga också. Så jag är jätteglad att det blir lilla Dexter! :)

Hehe, vi skulle kolla på honom och systern :p Nej hon sa inget.

Dexter kommer från kennel Cachas i Enköping, känns väldigt bra att det blir därifrån! Fick jättebra kontakt med den uppfödaren, kändes riktigt bra. Hundarna var så mysiga också. Så jag är jätteglad att det blir lilla Dexter! :)

Cachas har fina hundar och såvitt jag vet är det dessutom en bra uppfödare. Lycka till med fina lilla Dexter. :laugh:

Vad tyckte ni förresten om systern till den hunden som såldes innan ni fick titta på den?

KL Vi har precis kommit hem från en påsk i husvagnen, och Hans Pudliga Höghet är TRÖTT. Han har rullat ihop sig i sin säng och hade han kunnat hade han hängt upp en "Stör Inte"-skylt.

HPH älskar husvagnslivet, massor av intressanta dofter överallt, och massor av nya hundar att hälsa på. Dessutom måste han vakta, det kan inte gå förbi folk hur som helst, det måste uppmärksamma.

Normalt sett väcker han husse vid sex-tiden på morgonen, men i helgen har han faktiskt sovit till halv åtta...;)

kl
Då är vi hemkomna från en skön helg i stugan. Jappisen har gått lååånga rundor i skogen och sprungit ute i trädgården hela dagarna. Han ÄLSKAR det livet. Igår försökte jag få med honom på en ridtur så jag red upp till stugan för att hämta honom. Jag försökte få med mig honom på en skrittur, det fungerade bra med att ge honom kommando från hästryggen. Kunde ge honom kommandona framåt, backa och akta för att få honom att ha avstånd från hästen. Men han slutade inte pipa över att jag satt på hästen. Han gillade inte att han inte kunde komma åt mig. Han har blivit ganska mammig. Jag tyckte synd om honom och lämnade hem honom igen:o.

Har någon av er ridit med hund någon gång? Hur vande ni dem vid att följa med på ridtur?

Cachas har fina hundar och såvitt jag vet är det dessutom en bra uppfödare. Lycka till med fina lilla Dexter. :laugh:
Tack så mycket! Ska bli jättekul :)

Vad tyckte ni förresten om systern till den hunden som såldes innan ni fick titta på den?
Väldigt fin hund rent utseendemässigt, men tyvärr ganska tillbakadragen så fick inte nån riktig uppfattning av henne.

Väldigt fin hund rent utseendemässigt, men tyvärr ganska tillbakadragen så fick inte nån riktig uppfattning av henne.

Jag tror du får mycket glädje av lille Dexter. :)

Tråkigt att höra om tikvalpen, men jag är inte förvånad. :( De är uppfödda i hundhus och inte speciellt mycket hanterade och mamman var inte speciellt tillgänglig. Fick du träffa mamman förresten? Uppfödaren har ju flyttat efter att valparna var leveransfärdiga i början av dec 09, så jag kan inte säga något om hennes nuvarande, nya, boende eller hur hundarna bor numera. Men du får gärna dela med dig av info! Jag hoppas innerligen att framtida valpar får växa upp inne i bostaden och präglas mer på både människor och vardagsliv.

Tråkigt att höra om tikvalpen, men jag är inte förvånad. :( De är uppfödda i hundhus och inte speciellt mycket hanterade och mamman var inte speciellt tillgänglig. Fick du träffa mamman förresten? Uppfödaren har ju flyttat efter att valparna var leveransfärdiga i början av dec 09, så jag kan inte säga något om hennes nuvarande, nya, boende eller hur hundarna bor numera. Men du får gärna dela med dig av info! Jag hoppas innerligen att framtida valpar får växa upp inne i bostaden och präglas mer på både människor och vardagsliv.

Tror jag fick träffa deras mamma, men kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Alla andra hundarna var mycket mer keliga och sociala än tikvalpen i alla fall. Det verkade som hundarna bor i hennes hus nu, så det blir säkert bättre med det får man hoppas då.

Får jag fråga hur du känner till den här uppfödaren och hundarna?

Jag har tyvärr blivit tvungen att sluta med hästar (hälsoskäl) men i somras red jag faktiskt en halvtimme! Jättekul för mig, men HPH tyckte inte om det. Han satt i husses famn och deppade precis hela tiden. Det gick inte att sätta ner honom för då pep han... När jag borstat av hästen kliade jag HPH bak örat, och då slog han båda frambenen om min arm och klamrade sig fast!

Båda mina hundar är enormt mattebundna trots att de har en jättebra husse.

Liten gul följde med på ridturer ibland innan jag tog bort Fjant. Det gick alldeles utmärkt, nu rider jag en ny häst och när jag börjar få lite mer ordning och lära känna den kommer vovve få följa med igen!

Bildbevis, liten gul är till vänster om Fjanten :love:

Skönt att höra att jag inte är den enda med mattekär pudel. Fast jag undrar om det inte är lite väl, om min hund vet att jag är hemma och någon annan går ut med henne, så är hon ovillig (och allt som oftast gör hon inga behov) därifrån, och när hon vet att det är hemväg går det i 110 :P Känns inte riktigt stabilt! Haha. Är någon hundvakt längre tid däremot går det ju bra. Men min mamma och alla i närheten säger att hon är "lite låg" när jag lämnar henne hemma.

Min äldsta dvärgpudeltik (4,5 år) har ju godkänt anlagsprov i viltspår och den 11/4 ska jag börja spårträna med henne igen! Någon gång i slutet av juni ska vi sen försöka oss på vårt första öppenklass spår. Hoppas på tre snabba 1:or (hoppas kan man alltid hihi) och ett championat i år. :)

Hennes valpisar (två bushanar) blev 6 v i söndags, en är tingad och en är kvar. :)

30731779.jpg

Vad roligt att höra! Hoppas allt går som planerat då! :) Är ju så himla roligt att se folk som jobbar och tränar med sina hundar. Jag är lite dålig på det, förutom vardagslydnaden och lite lydnad på promenader ibland. Började ju en kurs med henne, men pga mig själv som inte klarade av att ha det bestämt en dag i veckan utan att allt skulle rasa, så gick det inte tyvärr. Jag tröstar mig med att hon nog ändå var den "lydigaste" där, haha. Däremot var ju det sociala jättebra träning, så det är synd att vi missar det, men man kan ju alltid åka dit på eget bevåg ;) Jag hann i alla fall få hjälpfulla tips.

Min äldsta dvärgpudeltik (4,5 år) har ju godkänt anlagsprov i viltspår och den 11/4 ska jag börja spårträna med henne igen! Någon gång i slutet av juni ska vi sen försöka oss på vårt första öppenklass spår. Hoppas på tre snabba 1:or (hoppas kan man alltid hihi) och ett championat i år. :)

Hennes valpisar (två bushanar) blev 6 v i söndags, en är tingad och en är kvar. :)

30731779.jpg

Vad söta:love:. Ja klart du ska hoppas. Japp fick sina tre ettor i lydnan ganska fort, Hälsan strulade på två tävlingar så det givck inte pga det då han inte ville lägga sig men annars gick det ganska smidigt. Måste komma igång och tävla i lydnad 2 snart. Har ju haft ett ganska långt uppehåll pga att han fick träningsförbud av veterinären ett tag för att han fick i sig något på klubben. Nu får vi tag :laugh:

Lycka till, håller tummarna för tre första pris

Vi kan ta varandra i hand...:o

I mitt fall är det delvis lat matte, och delvis en mattedyrkande islandshund som ställer till det. Det är inte roligt att jobba med pudeln när islänningen håller på att dö av avundsjuka. Att hålla på med båda är ingen lösning - islänningen tycker att jag bara ska hålla på med honom.

Däremot är jag flitig med att gå kurser! Det ger mig motivation att hålla igång, och så har jag hittat ett suveränt ställe att gå kurs på.:D

Totte är nu nyklippt, han fick tuppkam igen :D

Före: (kass bild :eek: )
003-1.jpg

Efter: :love:
008-2.jpg

016.jpg

Är min kära far som klipper :)

Här kommer lite semesterbilder /frisyr bilder på lilen gul :)

Tror vi var lika glada båda två att det inte var någon snö i sikte :angel:

Wroom! Skogspudel.

Före bad.

Efter bad :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Sett på blocket. Varför köper man en blandras som nästan är renrasig? Jag förstår fenomenet att köpa en blandras men när det är som i...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 173
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 855
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II