Pullar vs Aachennosgrimma

Sv: Pullar vs Aachennosgrimma

Vad jag har lärt mig så är pullarnosgrimman faktiskt snällare en en aachen. En aachen trycker ju ihop munnen och så.

Vad jag vet så ett pullar, när du drar i tygeln så trycker plattan mot nosryggen och trycker under hakan.

Sök annars om detta, finns miljoner sånna här trådar säkert!

Sv: Pullar vs Aachennosgrimma

pullargrimman är till för att hästen lättare ska kunna andas tex vid terrängen i fälttävlan.

den har ingen större bromsande effekt som många tycks tro...men visst, drar man åt en nosgrimma hårt och sen drar i tyglarna så hästen vill gapa så lär det ju trycka på nosen och under hakan.....

men den trycker inte på tänderna (på sidan av hästhuvudet straxt ovanför bettet) vilket är en fördel om hästen är känslig för det

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 215
Senast: Reshästen
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 882
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka