Pullarnosgrimma?

DressyrBecca

Trådstartare
Efter att ha skolat om min 21-åriga dressyrhäst till hoppning ( :D ) så har ju även utrustningen fått bytas ut lite.
Han blir ganska het och stark vid hoppning, men funkar lite bättre på pullargrimma.
Men som oinsatt dressyrryttare är jag lite osäker på hur den ska sitta?
Hur högt upp ska de översta "ringarna" på grimman sitta? Hur ska krysset på nosryggen se ut, vart på nosryggen ska plattan ligga?

Hoppas någon med lite bättre koll kan hjälpa ;)

Sv: Pullarnosgrimma?

Såhär sitter pålles nosgrimma. Klicka för större bilder.

Jag har även sett de som har plattan längre ner, så att den undre remmen blir "rakare", om du förstår vad jag menar, men jag sätter den helt enkelt i mitten. Ringen har jag så högt jag kan utan att hästen störs av remmarna. Höjer jag min mer så hamar allt för nära ögat..

Sv: Pullarnosgrimma?

Fint träns... Vad är det för märke? Till trådskaparen: Dessa bilder visar ett i mina ögon ett bra sittande pullarträns!:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 675
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 777
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 455
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka