Pullarträns hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 379
Sv: Pullarträns hjälp!

Åh, sorry. Kollade bara på bilderna :D
Vet du vad modellen heter?

Edit: Men vänta nu lite här... är det specialsytt?

Senast ändrad:

Jag har nyligen bett i en butik, att de ska ta hem ett Henri de Rivel
träns till mig. Dock dressyrmodellen, detta kostade 710:- men HdR har ju även andra träns, de har två andra modeller som är med aachennosgrimma. Men den ena modellen, ett svart träns med mässingsspännen på - kan man köpa en lös matchande pullarnosgrimma med mässingsspännen och fårskinnsludd på, det finns även matchande förbygel/martingal.

Kan dock inte uttala mig om kvalité eller passform ännu eftersom mitt träns inte har kommit ännu.

Såhär ser tränset jag menar ut. Enkelt men stilrent tycker jag!
Svart (finns även i brunt ) , med mässingsspännen. Tror priset ligger på ca 600-700:- för den modellen, men det kan man kolla genom en ÅF.

737003.JPG

Pullarnosgrimman som man kan köpa till
737603.JPG

Förbygeln
737503.JPG

HdR tränsen ska du kunna ta hem genom närmsta ÅF av Hansbos produkter. Se lista över ÅF på www.hansbosport.se

Annars har Hubertus riktigt trevliga träns av bra kvalité!
thtranspullar.JPG

Tror det kostar 839:- exkl. tyglar tror jag. Kolla www.henrikssonsridsport.se för mer info. Det finns i alla fall där.

Är skitkasst i kavliten tyvär... Köpte mitt i februari nån gång i april var det redan trasigt på flera ställen. Kostigt i storleken och jätte torrt läder.. Bortkastade pengar..
Fast det är ett jävligt snyggt träns. menmen

Ville bara varna lite ;)

Oj, kan du lägga så mkt pengar på det så har du massor av snygga träns att välja mellan! Gå till en bra ridsportsbutik och fråga dem ang kvalitet och vad som är det bästa i den prisklassen så kanske du hittar det du söker? :idea:

Annars var detta från Hästshopen snyggt! Treadstone, kostar 758,-
SE61128.jpg

Senast ändrad av en moderator:

cactuspower skrev:
Annars har Hubertus riktigt trevliga träns av bra kvalité!
thtranspullar.JPG

Tror det kostar 839:- exkl. tyglar tror jag. Kolla www.henrikssonsridsport.se för mer info. Det finns i alla fall där.

Åhh:love: Det där vill jag bara ha:d Har du klämt på det? Eller någon som kan uttala sig om kvalitén?

Även detta träns från Zaldi, säljs på Eriks Hästshop bla, är jättefint! Pris 1290,-

Ztrans_mexnosgrimma_big.jpg

nej det är inte specialsytt.
Vet inte vad modellen heter :confused:
men det är ett super träns för de pengarna, jag är väldigt nöjd :)

Sorbe >> Tyvärr, du år komma hit o ta en bild framifrån :angel:

Superbiddi skrev:
eqlroxdelux.JPG

Detta är ju bara för :love:
Ska jag införskaffa när skattepengarna kommer. Fast i svart.. Det här är ett Dyon och kostar "bara" 695:-

Vill bara påpeka om att det tränset har inga silverspännen det är mässingspännen. Har det själv fast i svart.

Du har ingen bild på ditt träns skulle ju vilja se hur det ser ut när det är svart...:)

Jo, visst! Kan varmt rekomendera det, köpte det i falsterbo förra året och det har hållt och är mjukt och fint :love: Älskar det!

Denna bilden är nästan 1 år gammal så det är bara några dagar efter jag har köpt det. Sen har jag en extra "dutt" till nosgrimman.

JPDNDMDQPOPPC.jpg

det är fint på bild, men det är ingen vidare kvalité på lädret tyvärr.

Mitt läder är det bra kvalité på i alla fall.

kanske ett undantag, alla som jag kännt på i affärer är kräp samt att det är några i stallet som har det i aschen modellen o det är inget som jag skulle kalla bra läder iaf.

det var riktigt snyggt..
Vad fick du ge för det tränset??

vad är det för märke?

Bison skrev:
kanske ett undantag, alla som jag kännt på i affärer är kräp samt att det är några i stallet som har det i aschen modellen o det är inget som jag skulle kalla bra läder iaf.

Håller med, mitt sådana träns är värdelöst, men nästa vecka kommer mitt nya, och det blir inget nytt GlenGordon, någonsin :p

Har inte erfarenhet av just Pullartränset från Hubertus, men deras andra träns samt kandar är av bra kvalité och mjuka, i alla fall de som jag har sett. Det är fint läder och produkterna håller länge, länge. Vissa tycker att deras produkter är prisvärda, andra lite dyrare men att det är väl värt pengarna. Beror väll på hur mkt pengar man har att röra sig med ;) .

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈