Pullarträns?

xMyDeadx

Trådstartare
Jag håller just nu på att "utbilda" en häst. Hon drar väldigt mycket i galoppen och så tar hon bettet. Jag funderar på om det skulle hjälpa om man satte en pullarnosgrimma på henne. Eller är det någon annan som har ett bättre förslag?
Justn u rider jag henne med ett vanligt 3-delat bett och nosgrimmamed snokis/ utan nosgrimma.
Skulle väldigt gärna vilja ha hjälp :)

Sv: Pullarträns?

unghästar brukar gilla raka bett, prova det.
Min favorit är rakt bett + remontnosgrimma

Hon är 10 år, men det kan funka på henne. Ska se om jag hittar någon att låna av. Hoppas verkligen att det ska funka.

Det heter Pullarnosgrimma:)

En pullarnosgrimma har inget att göra med att hästen slutar pullar (drar), så att hon kommer nog inte sluta dra för att du sätter på en pullarnosgrimma.

Och sen vilket utbildnings stadium står hon i?

Är det att hon blir stark och drar eller blir hon trött och springer iväg från arbete??

Knäpper hon av eller vad händer??

Jag misstänkte att det var så, men ville ha ett ordentligt svar på det.
Hon ligger inte på ett så jättehögt utbildningsstadium. Hon kan framåtdrivande skänkel, förhållningar, men bara när hon själv vill. Hon har inte haft någon som har lagt ner tid på att utbilda henne innan. Försöker man ställa henne åt höger/vänster, då går hon bara åt det hållet. Lägger man på skänkeln för att form, då ökar hon bara. Så det är någon blandning mellan att springa från arbete och bli stark och dra..

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 283
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: dukie
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka