PullatrÄns Å Dess Vekrkan?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hästsko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 873
H

hästsko

heej!
Det är många speciellt. pony ryttare som ja sett ridit med pullar träns , ja undrar va de ger för hjälp/verkan på hästen?
Trycker de som hackamoore på nosryggen?
/mirre

Sv: PullatrÄns Å Dess Vekrkan?

Den ger ett visst tryck på nosryggen om hästen gapar, ja, men inte som ett hackamore.

En effektiv munstängare som tack vare sin höga placering på nosryggen inte täpper till hästens andning hur hårt man än drar åt...

Vad jag har hört trycker plattan på hästens nosrygg när hästen kör upp huvudet/drar/öppnar munnen. Även nått om att den trycker där den spännts fast framför bettet, alltså bakom hakan.

Pullargrimman är ju vad den låter, till för hästar som "pullar" = drar.

Den är även bra då den inte trycker mot kindtänderna som en vanlig aachen-nosgrimma gör, utan sitter högre upp. Mindre risk för sår i kinderna.

Nu fattar jag det hela :bump:
haha..
de är darför ponnyryttarna har de =D
dom små ivriga å starka ponnisrana drar jag , haha , va jag är intillegent !
kan inte ens stava :crazy:
Hare bäst allihop!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 367
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 456
Senast: Solstig
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka