• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Natacha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 869
N

Natacha

hej, .
för ett tag sen köpte jag ett träns med pullback knäppning.
men den "grejen" man har i knäppet (för att hästen inte ska få skav) är borta. ingen som har ¨något tips på vart man kan få tag i lösa sånna ?

Sv: Pullback

Jag fattar vilken grej du menar, men kan man inte ha typ en kindkedjetunnel eller något?

den man kan säta på som ser ut som en läder rem fast tjockare.

det finns ju kindkjedje tunnlar som är med gel i som man spänner fast, det borde ju kunna funka :idea:

okey, skall testa detta mne vart kan jag köpa en lös sånn då ?
hööks har det i alla fall inte, eller jag hittar det inte :/

Den finns hos hööks. På hemsidan --> Hästens utrustning --> Bett, ganska långt ner i högra raden. Kostar 65 kr.

Måste du ha något där då?

En nosgrimma utan pullback har ju också bara en tunn rem under käken, och det brukar ju inte skava vid normalt bruk.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka