Pulsband för människa till häst.

Entonia

Trådstartare
Går det att använda ett pulsband som är till för människor på en häst? Polar säljer ett hästpulsband med en pulsmätare som även kan användas till människopulsbandet. Men vad är då skillnaden mellan häst och människopulsbandet förutom storleken?
 
@Entonia
Pulsbandet för häst har ca 70 cm lång kontaktyta, hur lång ytan är på människobandet har jag ingen aning om.
Jag har lite svårt att se hur man rent praktiskt ska få fast människobandet på hästen så att det får tillräcklig kontakt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ni som rider med pulsband/pulsmätare, vad använder ni för någon? Funderar på att köpa en från Polar, men hade helst hittat något...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Bella37
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: bettysmatte
·
Mat Förra året brände jag slut på min stavmixer när jag skulle göra ersättning till lammen. Idag använder jag balongvisp storlek deluxe och...
2
Svar
22
· Visningar
820
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp