Bukefalos 28 år!

Modig_Korn

Trådstartare
Vad kan man göra med pumpa? I matlagning då :p
Vi har överflöd på både spagettipumpa och orange matpumpa.
 
Sv: Pumpa

Såg lite på f-word med han Ramsey. Han lagade risotto med pumpa, både slät pure och små tärningar. Det receptet kanske går att hitta på nätet.
 
Sv: Pumpa

Pumpkin Pie! :love: Du kan säker hitta ett recept på Internet, det brukar vara kondenserad mjölk och ägg och sen massor av goda kryddor!

Spagettipumpa kokar man väl bara som spagetti och äter med någon god sås.

Du får gärna skicka över lite hit!:angel:
 
Sv: Pumpa

Jag såg alldels nyss ett recept på pumpasoppa. Kanske kan vara något?

Håller annars med om att Pumpkin pie ju är grymt gott....:d
 
Sv: Pumpa

Pumpkin Pie! :love: Du kan säker hitta ett recept på Internet, det brukar vara kondenserad mjölk och ägg och sen massor av goda kryddor!

Spagettipumpa kokar man väl bara som spagetti och äter med någon god sås.

Du får gärna skicka över lite hit!:angel:

Vi har hittills bara käkat spagettipumpan skivad i strimmlor med ost på :d

Men en till skåning, då finns det ju gott om ställen att införskaffa pumpa på :p
En gård här i närheten har flera miljoner pumpor :d :d
 
Sv: Pumpa

"Kürbiscremesuppe" dvs gräddig pumpasoppa är väldigt gott! Och hemskt enkelt att göra.

Fräs lite fint hackade rotfrutker (lök, morot, persiljerot, palsternacka eller vad du har, ingefär och vitlök är också gott). Gröp ur pumpan och skär den i lagom stora bitar. Häll dem i grytan med fräset och tillsätt lite god buljong. Koka tills allt är mjukt. Passera eller mixa. Man kan gärna spara en del omixat för att få lite mer struktur. Späd med med buljong om det behövs och rör sist av allt ner lite grädde.
 
Sv: Pumpa

Min kompis gör också soppa. Det blir jättegott, som en grönsakssoppa fast lite sötare, typ som om man hade haft en massa palsternacka i.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 873
Senast: Blyger
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
655
Senast: Ramona
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Fibusen
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 470
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp