Status
Stängd för vidare inlägg.
H

honeypie

God morgon!

Nu har jag gjort ett grav test till, kunde inte vänta längre. Men det är så negativt så, ett litet svagt streck har det blivit varje gång. Nu tog jag iofs det kanske lite för tidigt igen, förväntar min mens på torsdag. Men man vi ju veta!!! Blir ju tokig här!

Har vissa symptom, de kanske passar in på nån sjukdom oxå (inbillningssjukan kanske :idea: )
Jag har mått illa nu i ca 2 veckor, igår spydde jag tom.
Jag har börjat få fösämrad mat lust, inget smakar gott längre.
Jag som är rökare har dragit ner till ett par bloss om dagen, är alltså inte röksugen längre.
Jag mår illa och kan inte vara i närheten av dofter av alla slag, tex matos.
Är öm i nedre delen av magen el där livmoder, äggstockar sitter. Är också svullen inutill tycker jag.
Jag är hård i magen.
Sen så är jag helt totalt nockad, helt slut. Min kille får skaka liv i mig och jag är allmänt trött hela tiden när jag väl kommer upp!!

Nån som har en idé på vad detta kan betyda?? Är det månne aliens som har invaderat min kropp ändå??!! :eek:
 
Sv: *Pust*

Men ett svag streck är väl ändå positivt?!? :confused:
 
Sv: *Pust*

På Clearblue ska det inte vara plus. Där blir det ett streck i ena rutan om testet fungerat och ett streck i andra rutan om testet är positivt.
 
Sv: *Pust*

Men hur ska det se ut i rutan då om du INTE är gravid?
När jag gjorde mina test fick jag ett supersvagt streck vid andra testet, första visade inget. Men det var bara antydan till streck så jag pustade ut.
MEN vid ett tredje test (symtomen försvann ju inte) så var det ett tydligt streck.
Men då gjorde jag också testen på morgonen och hade inte kissat på kvällen heller (ojoj så kissanödig jag var :crazy: )...
Det är ju inte säkert att du ser "fortsättningen" på Pluset!
 
Sv: *Pust*

Ja, antagligen så är jag väl det. Jag får se om mensen kommer senare i veckan. Annars så får jag väl ta ett test till.
Jag ska till barnmorskan på onsd för gyn undersökning kan hon på nå´t sätt se el känna om det finns ett litet kryp i magen?? Jag tycker själv att jag känns svullen inne i slidan.
 
Sv: *Pust*

Nää... det ska ju alltid bli ett streck i kontrollrutan (den lilla), det är ju diagonalt. Men i den andra rutan så ska det bli ett plus om man är gravid. Är man inte gravid så blir det bara ett vågrätt streck.
 
Sv: *Pust*

Då har de gjort om testen sedan jag använde ett sist. :crazy: Sorry!
 
Sv: *Pust*

Då är vi 2 som är skendräktiga isf.. :D Har haft exakt samma symtom som du, oxå i två v. Borde få mens idag eller imorgon, kommer den inte så får jag väl knalla till apoteket på onsdag..
Håller tummarna både för dig å mig då! ;)
 
Sv: *Pust*

Ahh..jag är inte ensam!! Trevligt att man inte är "koko".. började tro det ;) . Jag borde få min mens på torsdag el senast fredag, så man får väl se om den kommer. Pratade med en kompis till mig idag och hon är i samma sits..

Jag håller alla fingrar och tår som jag har!! Hoppas att du får det resultatet som du vill. Du får gärna skriva resultatet sen el pm:a mig! För nu är jag ju nyfiken på hur det går för dig :bump:
Lycka till!!

Kram
 
Sv: *Pust*

Kollade idag, å det vart ett minus... Fast jag vet inte riktigt när jag ska ha mens, borde va denna veckan iaf.. Får väl vänta till nästa vecka innan jag kollar igen.
 
Sv: *Pust*

Men det är inte tillförlitligt nu. Var på ungdomsmott idag och hon sa att man ska vänta 14 dar efter utebliven mens för att kunna få ett säkert resultat.
Jag gjorde ett test idag hos henne och det blev negativt. Men pga att jag har symptom och var öm när hon undersökte mig o så, så ska jag göra ett test till i vilket fall som helst om 14 dar för att vara helt säker på resultatet!!

Håller tummarna för oss!!

Kram
 
Sv: *Pust*

Billigaste OCH känsligaste testen hittar du HÄR

Och du honeypie - jag hoppas verkligen att du inte blir gravid förrän du lagt av med rökningen helt och hållet. :mad:

Om inte annat så försämrar rökningen fertiliteten.

Hur kan man planera ett barn medan man fortsätter att röka - vad tänker man med då ??? Du måste ju ändå sluta om du blir gravid så det är ju lika bra att göra det med en gång.

Om inte annat slipper du vara BÅDE nikotinabstinent och graviditetsillamående samtidigt :idea:

Lycka till med båda projekten !

Tim
(jag är inte bara mamma, jag är läkare också)
 
Sv: *Pust*

Nu är det ju inte så att vi har planerat nå´t barn egentligen. Vi har pratat lite om det... samtidigt som jag vill ha barn så vet jag inte om jag är för ung, bara 20 år, jag är rädd för att jag inte ska klara av det och att jag inte ska bli en bra mamma.

Jag slutade egentligen röka för ca 5 år sedan innan jag riktigt hade börjat egentligen, har sedan dess feströkt. Men i maj ungefär så blev mitt liv ett helvete och jag fick en depression, därför började jag röka igen...
Men nu kan jag ju glädja dig med att jag succesivt har dragit ner på mitt rökande och nu nästan helt har slutat :banana: .
Ska bara vänja mig vid att inte bli röksugen efter middagen oxå...inte det lättaste !

Kram
 
Sv: *Pust*

Anser du att man ska sluta dricka alkohol också (då menar jag typ vin till maten, att undvika att supa sig dyngrak är jag med på), äta gravad lax, grönmögelostar mm när man bara planerar att bli gravid(alltså har oskyddat sex, men ännu inte vet om man är gravid)?

Det kan ju ta LÅNG tid att få till det liksom.

OK, det är ju alltid onödigt att röka, men är det inte så att fostret (ägget) inte tar upp ämnen från mammans blod förrän det har fäst i livmodern, och bildat en moderkaka. Det tar väl några veckor efter ägglossning, eller hur?

Jag frågar, för jag försöker bli gravid nu. Jag röker inte, men dricker vin då och då, en konjak ibland, äter sushi, grönmögelost och syndar i största almänhet ;) .

Denna fråga skulle vara intressant att få svar på, för jag vågar inte fråga på MVC, för jag är rädd att få en rejäl föreläsning :o .

Jag anser dock att det kan vara bra att veta om vad som kan skada barnet, och vad som med största sannorlikhet INTE gör det.

För om man har för stränga regler, så motverkar man syftet tror jag. Vi "okunniga" börjar räkna själva, på promillehalter i blodet mm.

Nu kommer jag mycket från ämnet, men jag har funderat på detta ett tag.

Fast jag håller med dig, dumt att röka(överhuvud taget), men det är ju uppenbarligen SVÅRT att sluta.....
 
Sv: *Pust*

Jag anser att det är stor skillnad på ett glas vin då och då INNAN man är gravid och nikotinbruk.

Allt nikotinbruk är i princip missbruk och ett helsike att bli av med. Att då tro att man kan sluta just när man blir gravid är ofta ett önsketänkande. Det händer mycket annat i kroppen och det gör det svårare att sluta med ett missbruk just då, när man tex redan mår illa.

Röka/snusa bör man därför sluta med i så god tid som möjligt så man inte åker dit igen om man mår dåligt under graviditeten.

Vad gäller alkohol så tror jag praktiskt tillämpat att det inte spelar någon roll under första veckan efter befruktningen eftersom fostret då inte har gemensam cirkulation med modern. Och skulle en skada inträffa andra veckan blir det sannolikt missfall innan man hinner märka det.

Lax och ost handlar ju om vissa bakterier, det borde inte heller vara aktuellt första veckan.

Jag tycker man kan, om man vill känna att man har ryggen fri och inte heller riskera onödiga missfall, leva som om man vore gravid sista veckan innan förväntad mens och som vanligt (om det inte inkluderar missbruk) de andra tre veckorna i cykeln.

Lycka till :bow:
 
Sv: *Pust*

Hur ser det ut och hur känns det om man får missfall??

Kram
 
Sv: *Pust*

Något som man inte skall göra är att dyka när man planerar att bli gravid.
Alltså inte sportdyka.

Eftersom man inte vet hur dykning påverkar foster, så skall man aldrig riskera att råka dyka gravid.
 
Sv: *Pust*

Tack!

Så nu dricker jag vin en vecka till alltså, sen blir jag absolutist ;) !

Och dykning-det är ALDRIG lämpligt när det gäller mig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 118
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp