Putsa upp bett

Plantan

Trådstartare
Hej!
Jag använder ett messingbett, som börjar bli gråbrunt, trots att jag verkligen försöker hålla det rent och fint.

Finns det något trick för att få tillbaka färgen och glansen igen? Rädd att sk putsmedel lägger kemikalier som en hinna på bettet som inte är bra för hästen? Har jag fel eller funkar det?

Nej, det har jag inte provat. Är bettet helt gjort av mässing? Tänkte att det är någon slags beläggning som kanske slits bort om man använder svinto? Annars testar jag det och citron! Tack för tipset!
:)

Hej!
Jag använder ett messingbett, som börjar bli gråbrunt, trots att jag verkligen försöker hålla det rent och fint.

Finns det något trick för att få tillbaka färgen och glansen igen? Rädd att sk putsmedel lägger kemikalier som en hinna på bettet som inte är bra för hästen? Har jag fel eller funkar det?
Jag använder sprengers puts. Effektiv och lättanvänd. Bett, sporrar, spännen, stigbyglar blir som nya.

Va roligt! Fick ketchup på McDonalds i små förpackningar så de är perfekta att ta med till stallet! :d

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, Har revolut och de har funkat jättebra, tills jag bytte bank. Har nu nordea och skulle lägga in de så jag kan överföra fram å...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: sjoberga
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 166
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 034
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka