Pyreneèrhund

dramatik

Trådstartare
Nu när min blandrastik börjar bli till åren och inte kan följa med ut på längre promenader längre känner jag att jag saknar det jättemycket.

Jag har funderat ett tag på att köpa en ny hund och har velat mellan många raser. Sen idag kom jag ihåg pyreneèrhunden grannen hade när jag var liten, jag ville alltid ha en sådan hund förr men någon gång under årens gång glömde jag bort rasen, tills nu.

Finns här någon som haft pyreneèrhundar som vill berätta om hur de är att äga? Allt är av intresse. Tex hur mycket motion de kräver, pälsvård, temperament och allt sådant:)

Sen undrar jag lite var man kan hitta uppfödare inom rasen, gärna inom Skåne:) Någon som vet?

(Har ni sett reklamfilmen där det regnar och det sitter en stor vit hund mitt i regnet med en liten hund under sig? Är inte det en pyreneèrhund? Jag har tyckt att den varit så himla söt länge nu, men inte kommit på vilken ras det är. Hoppsan, blev visst en lång parantes det här:P)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 507
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 660
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 958
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 804
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V