Quarterhingstar i Norrland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jamtland
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 745

Jamtland

Trådstartare
Har googlat runt men inte hittat något svar. Om allt går som jag vill blir det betäckning av ett fullblodssto till våren! Och eftersom jag rider någon typ av western och gillar quarters så lutar det åt en quarterhingst.

Men hur jag än letar så hittar jag ingen lista över quarterhingstarna och var de står? Finns de för AI eller är det naturlig betäckning som gäller på dem? Finns det några Norrlandsstationerade quarterhingstar?

Jan Persson i Häljesund har en quarterhingst har jag för mig men jag har ingen aning om stam osv. Ring och kolla med honom vet´ja!!

Det fanns en på naturlig betäckning i västernorrland förra säsongen men jag är inte insatt i quarteraveln om han hade bra stam osv.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Kajsalisa
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
500
Senast: DeCloe
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 345
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025