Quidam de Revel

O

Ouimadam

Någon som vet hur avkommorna blir? Har ej hittat någonting om honom på internet, någon som har några bra sidtips?
Vad är eran åsikt om denne hingst? Bilder?
 
Jag försöker hitta Thomas Velins hemsida....hingsten står ju i Danmark...aldrig i livet att jag betalar 70 000 kr(Team Piaff) här för tre strån när han kostar 15 000 (danska kr) vid levande föl i Danmark.Hittar du hemsidan får du gärna lägga in den här!

Det är en fantastiskt smidig och duktig hingst!Avkommorna är mycket bra!!!

:bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 
Finns en massa avkommor i Frankrike. Vinner många årgångstävlingar(har hittills bara sett unghästar) och är mkt fina, snygga hästar med otroligt hopp.
Ofta väldigt dyra...tyvärr...
 
Det finns en bild och lite text om hans avkommor på delmar.
Lite knepigt att hitta något, men om man börjar med Jalisco före Quidam gick det bättre, jag skrev också cheval för att få franska sidor.
En fransk hingst i Usa e. Quidam http://www.herrickstables.com/breeding.htm
Kan du franska så står det en del här, http://www.bray-stud.com/fawn.htm
Här på den franska databasen kan du söka efter en hel del på Quidam, http://www.harasire.net/sirenet_racine/accueil/accueil_eng.htm

Mvh Åsa
 
En Quidam de Revel avkomma vann Grand Prix hoppningen i Franska La Baule i helgen- riden av en ung irländare....
De börjar dyka upp Quidam avkommer över hela världen- och alla går de svår hoppning- otroligt!
:bump:
 
Jag har ridit några avkommor. visst finns det många fantastiska hopphästar efter honom. Men då ska man tänka på hur många strån som säljs världen över. Jag hade ingen större framgång med hans avkommor. De blev av någon anledning ganska små och flera av dem svåra i munnen.
 
Sv: Quidam de Revel

Avkommorna skall tydligen bli ganska skarpa i temperamentet. Någon som vet hur det har gått för avkommorna i Sverige?
 
Sv: Quidam de Revel

Blev bara lite nyfiken när du säger att han kostar 15000 vid levande föl i Danmark...Hur vet du det, var kommer den uppgiften ifrån ?

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com
 
Sv: Quidam de Revel

Jag har kollat upp honom lite i Danmark också och fick då uppgift om att han skulle kosta motsvarande ca 23.000 SEK att använda där. Tyvärr endast på fryst.
 
Sv: Quidam de Revel

Var det om du stallade upp henne/stoet i Danmark då ? Vem kontaktar man i Danmark om man är intresserad av att betäcka ett sto med honom ? Du får gärna PM:a om du hellre vill det.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com
 
Sv: Quidam de Revel

En till som är nyfiken på detta. Du får gärna PM:a info till mig också :) :bow:
 
Sv: Re: Quidam de Revel

Var det inte stuteri Viegaard som hade honom på station förut?...jag har för mej det stod något om 15000 dkr vid levande föl/90 dygnsavgift i avgift på honom där.Tyvärr inga uppgifter kvar på den hemsidan nu.
 
Sv: Quidam de Revel

Japp precis!Jag har för mej jag hittade Quidam på station där för något år sedan...han är nog inte stationerad där längre, men de kanske har tillgång på fryst?Jag vet att priset låg runt 15000 dkr...så det är ju rimligt för den som vill använda det(jämfört med 70 000 kr).
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 796
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp