r.i.p högtalarna<3

NotlikeI

Trådstartare
Jag har nu i ca ett halvår haft mina smidiga, små, söta logitech x-210 högtalare.
23.jpg

Men nu ett tag har den ena hållt på och spraka lite när man skiftar volym, och nu gör den det även vid vissa volym "steg"

Undrar främst om det räcker med att byta själva högtalarna och behålla baslådan?
För den verkar funka utan problem iaf :) brummar på som den ska:d

Annars tips på ett par bra smidiga, snygga och prisvärda högtalare!

Sv: r.i.p högtalarna<3

Undrar främst om det räcker med att byta själva högtalarna och behålla baslådan?
För den verkar funka utan problem iaf :) brummar på som den ska:d
Problemet ligger väldigt sannolikt inte i någon av högtalarna, utan i volymkontrollen. Med litet tur går det att plocka isär den och rengöra kontaktbanorna från oxid, men i de flesta fall har volymkontrollen ett ihopgjutet/limmat hölje. I det fallet hade jag nog klippt kabeln precis innan och efter volymkontrollen, skarvat ändarna (ordentligt - löda och krympslang)... det går ju fint att styra volymen på datorn istället. :idea:
(Om volymkontrollen innehåller nåt mer än bara just volymkontroll, som t.ex på/av eller nån annan funktion, så kanske man får tänka till litet mer på hur man gör ingreppet.)

shit.. ett halvår. dagens elektronik :( sitter här med mina gamla jbl högtalare som snart är 25 år gamla, och en lika gammal förstärkare från technics. de byggde sakerna för att hålla förr :(

Hmm jag som har likadana :crazy:
klarar dem inte längre, usch vad dåligt! Trist.
*klappar om mina och hoppas dem orkar iaf. 9 månader*

/hallonsaft som vare sig har lust eller ekonomi att handla nya högtalare snart.

man får vad man betalar för.. det här är ju i samma liga som de gratishörlurarna man får med en 99 kronors mp3spelare.

förövrigt så är mitt råd till TS att lägga några kronor så har du så du klarar dig i många år framöver.

*KL*

Visst får man vad man betalar för. Samtidigt kan man få rätt mycket mer för pengarna, relativt sett, idag än för 25 år sedan när det gäller konsumentelektronik.
Jag själv undviker datorhögtalare med egen volymkontroll. Vid hemmaarbetsplatsen finns ett par JBL Control 1 drivna av en äldre Technics förstärkare... högtalarna kostar en dryg tusenlapp styck nya men brukar kunna hittas beg för runt halva det priset. En bra halvgammal hifi-receiver eller förstärkare hittar man för några hundralappar i bästa fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka