Racesafe storlekar?

annaklara

Trådstartare
Funderar på att beställa hem en racesafe, men är rätt så osäker på storlek.
Antingen Child L eller XL, eventuellt extra lång.
Är 161 lång, väger 46-48 kg (det är varierbart :crazy:).
Jag är 13 år och kommer förmodligen växa rätt mycket det närmsta året.
Fast det har förmodligen ingen betydelse, utan måtten.
Midja: 168 cm. Byst: 80 cm. Över axel: 83 cm
Tänkte bara fråga, alla ni som har racesafe, vilken storlek har ni och hur mycket väger ni och hur långa är ni?
AK

Sv: Racesafe storlekar?

Midja: 168 cm.
:eek: Du är alltså bredare än du är lång?:p

Jag har Midja: 67 cm, Byst: 84 cm och Över axel: 87 cm.
Är 171 cm lång och väger ca 50 kg.
Och jag har en Racesafe Child XL. Innan jag köpte den funderade jag på om jag skulle ta extra lång men jag chansade på vanlig och det fungerade bra.
Om du bara håller dig till deras måttabell som finns för dem bör de passa. Jag beställde också över internet och det funkade bra:) Child XL skulle kunna funka på dig med eftersom den är reglerbar i sidorna, min är inte åtknuten fullt. Lycka till:)

Senast ändrad av en moderator:

Jag är ca 166 cm lång, väger ca 56 kg, har ett midjemått på 63 cm och lång överkropp.

Min är Child XL extra lång. Har den inspänd så mycket som det går och då passar den perfekt i både ryggen, bröstkorgen och i omfång.

Jag tycker att du borde åka och prova i någon butik där de har västen, även om du tänker beställa den. Hööks har dem vet jag, dock bara med normal lång rygg. Men det går ju ändå att få ett hum om man behöver längre rygg.

Min kompis som är ungefär lika lång och väger lika mkt som dig och hon har Child XL i sin :p

Japp, det är jag :p
Nej den där ettan råkade komma med av misstag.

Tack allihopa, kanske blir en tripp till hööks och prova ut rätt storlek :)

Bara ett tips så är de mycket billigare i t.ex. England än här hemma men det kanske är därifrån du ska beställa? :)

I Sverige kostar en child runt 2000:- och på en engelsk sida kostar child-storlekarna runt 85 pund. Alltså tusenlappen billigare. ;)

kl

Gammal tråd, men skriver i denna istället för att starta ny. Idag fick jag hem min beställda racesafe. Jag provade i affär innan och var inställd på en Child XL, men då jag provade var den väldigt liten, slutade precis vid understa revbenet och det var "stretade" runt bröstkorgen. Så jag testade en Adult XS och den satt bra, ett par cm under revbenen men tyvärr lite stor runtom. Men jag beställde iaf en XS och nu undrar jag hur hårt en väst igentligen ska sitta? Då jag bara har en t-shirt på mig får jag lätt in handen under, vilket man kanske inte ska? och det går även att dra den uppåt lite. När jag har en vanlig långarmad tröja under sitter den ganska så perfekt..

Jag är van vid min outlyne där jag kan dra åt precis så hårt som jag vill och brukar då dra åt rätt rejält så funderar på om det kanske bara är jag som är van vid att dra åt västar för hårt eller om racesafen verkligen sitter för löst..

Läste runt att andra i min storlek haft child XL så blev överaskad över att den var för kort framtill för mig trots att andra som är längre än mig kunnat ha den..

Nu blev det rätt rörigt men är det någon som har någon av dessa storlekar och erfarenheter och/eller har några tankar eller synpunkter? om alternativen är lite för liten eller lite för stor väst vilket är minst dåligt då? kan såklart lägga in bilder men vet inte om det ger så mycket?

*delvis kl*

Jag minns inte vilken storlek jag har :o Men jag hade i nuläget nog hellre beställt en storlek mindre och med lång rygg. Precis som tassel så sitter min rött löst runt magen/bröstkorgen. Eller inte "löst" men jag är van vid att kunna dra åt den (AirOWear innan). Dock känns det bra när man rider så det är nog ok ändå tänker jag ;) Hade inte riktigt tålamod att beställa/krångla när jag hittade den billigt på ett ställe där jag kunde prova, den passar mig ändå tusen gånger bättre än min gamla (som mamma fick, på henne var det tvärtom :D).

Ska tillägga att jag inte alls tycker den är så nätt och smidig under jackan som den sägs vara:confused: Den tar lika mycket plats som alla andra västar, kan det betyde att den är för stor:confused: Är era nätta under jackan?

Senast ändrad:

Ja det tycker jag, även med axelskydd som jag alltid har på min. Dock tyckte jag den gamla var det oxå så :D Det skönaste tycker jag är att den är väl utskuren för axlarna när man ger eftergift över hinder!

Hur menar du med väl utskuren? Min väst slutar nästan precis där armarna börjar och tar alltså i lite när jag tar fram armarna..hmm. Konstigt att den sitter så bra på alla förutom mig:confused: När jag har jackan över så ser det ut som om man är puckelryggig:/ just det som jag ville undvika:angel:.

Senast ändrad:

Det gör det nog med alla västar, de ska ju skygga ryggen men lämna nacken fri ju :)

Nähä, jag skrev ju precis ovan att på min mamma satt den fruktansvärt :D På henne sitter däremot min gamla "vanliga modell av väst" mycket bättre än vad den gjorde på mig :)

Kommit fram till att den jag har är för stor:/:angel: Blir nog bättre med en storlek mindre. Tänker inte ge upp:D:p.

kl

Är det någon som har Child XL och skulle vilja mäta hur lång framsidan är? utan det sista tygstycket nedtill. Vore mycket tacksam.

Min gamla tråd ju haha!
Kan absolut mäta min när jag är i stallet imorgon, det blev nämligen en Child XL. :p

åh tack det vore jättensnällt:laugh::bow:

Står mellan normal eller lång nämligen, svårt att veta vilken man ska ta:angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Hade tänkt mig att köpa en väst från Racesafe och undrar vilken storlek som hade passat mig bäst. Jag är 15 år, väger cirka...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe.. Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken...
Svar
7
· Visningar
2 771
Senast: _Peplis_
·
Utrustning hej allihopa! Jag vet att detta är en mycket mycket svårt fråga att svara på för er men jag kan ju alltid ställa den och se vad det blir...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: ziri
·
Utrustning Hej tjejer (och eventuellt intresserade killar)! Läst en hel del här på buke och lärt mig massor, dammat av gamla hjärnceller men en sak...
Svar
7
· Visningar
3 358
Senast: Helli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka