Storlek Racesafe

FruBieber

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe..

Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken storlek...
Antingen Barn XL eller Vuxen XS.
Vi bor på landet, över en timme till närmsta ridsportsaffär så därför är det inte så lätt att åka och prova i butik.
Jag är ca 165 cm lång och normalbyggd för att vara 14 år.
Någon som är ungefär lika stor som kan berätta vad ni har för storlek??
Tack på förhand!
 
Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe..

Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken storlek...
Antingen Barn XL eller Vuxen XS.
Vi bor på landet, över en timme till närmsta ridsportsaffär så därför är det inte så lätt att åka och prova i butik.
Jag är ca 165 cm lång och normalbyggd för att vara 14 år.
Någon som är ungefär lika stor som kan berätta vad ni har för storlek??
Tack på förhand!

Jag är en centimeter längre än du och mer än dubbelt så gammal, har 38 i kläder men är rätt platt framtill. :) Har storlek barn XL och den passar jättebra. Men köpte min på mässa och vet att jag gjorde lite specialbeställning - bland annat med extra stora hål för armarna och så var det något med längden på den. Kommer dock inte ihåg om det var att jag fick den extra lång eller extra kort.

Kan dock verkligen rekommendera att prova ordentligt innan du köper! Det är ju en investering att köpa ny väst. Går det inte att få till, så har företaget en rätt detaljerad "fitting guide" på sin hemsida som kanske är värt att kolla in om du inte redan gjort det.
 
Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe..

Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken storlek...
Antingen Barn XL eller Vuxen XS.
Vi bor på landet, över en timme till närmsta ridsportsaffär så därför är det inte så lätt att åka och prova i butik.
Jag är ca 165 cm lång och normalbyggd för att vara 14 år.
Någon som är ungefär lika stor som kan berätta vad ni har för storlek??
Tack på förhand!
Där finns mått inne på threehouseonline.co.uk
 
Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe..

Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken storlek...
Antingen Barn XL eller Vuxen XS.
Vi bor på landet, över en timme till närmsta ridsportsaffär så därför är det inte så lätt att åka och prova i butik.
Jag är ca 165 cm lång och normalbyggd för att vara 14 år.
Någon som är ungefär lika stor som kan berätta vad ni har för storlek??
Tack på förhand!

Åk och prova, även om det är bökigt. Jag har något längre till civilisationen än du. Men när jag skulle köpa väst blev det en heldagsutflykt med ökande frustration. Tyvärr passar RS mig inte alls, till slut blev det en specialbeställd outlyne. Inte för jag menar det ska hända dig, men det ÄR otroligt viktigt att en säkerhetsväst sitter bra. Både för skyddet men också för att man inte använder de annars. Så jag rekommenderar verkligen att du provar innan du köper, även om måtten på pappret verkar stämma osv.
 
Som flera redan skrivit; Åk och prova - det är viktigt att det blir rätt, och det är svårt att bara säga såhär!
Har själv en Racesafe jag fullkomligen älskar - skönaste västen jag någonsin provat :love:
Min är i storlek Children XL - Long back och jag är 162 cm/ca. 55 kg, men med väldigt lång överkropp.
 
Jag har också en Racesafe, min är storlek Children XL Extra long. Är ca 167 cm lång och väger ca 60 kg. Har lång överkropp. Min väst är rätt bra ihopsnörad så jag kan lätt gå upp minst 5 kg utan problem och ändå ha den. Har vägt 5 kg mindre än nu och kunde ha västen då med.
Älskar den :love:
 
Jag är 1 dm längre och lite knubbig och kan fortfarande ha min vuxen S som jag köpte när jag var 10-15 kg mindre. Jag uppfattar dem som ganska rymliga i storleken och väldigt ställbara, så jag tror nog du kan ha barn XL. Men som flera andra påpekat så är det absolut bästa att åka och prova. Även om Racesafe passar många, så passar de inte alla.
 
Jag har en barn XL med lång rygg av den nyaste modellen. Jag är 170 och har storlek 36 på kläder generellt sett. Jag köpte min under GHS av han som mest har sådana västar och lite fälttävlanshjälmar i sin monter. Han berättade att den jag köpte är en ny modell med större hål vid armhålan på barn XL västen. Just för att vuxna också ska kunna ha den förmodar jag. Hade den gamla modellen innan och den är mycket tightare där. Vet dock inte hur man kan se det förutom om man jämför såklart men antar att det är någon typ av märkning..
AQKAAAACSeJodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvODY4NjQvOC0zL2RzYzQxMTdfNTU2YjZkN2NkZGYyYjM3NTFjNGZjZjQwLmpwZw

Bild på västen
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 527
Senast: LaMagia
·
Relationer Hej Buke! Jag skriver inte så ofta här längre då jag har fullt upp med trotsig 2,5-åring. Apropå henne har jag precis fått veta att...
2
Svar
32
· Visningar
3 694
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 263
Senast: lady_vip
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp