• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Martenix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 637
M

Martenix

såg att det fanns en sådan på h**ks i den modell jag ville ha. (en sådan med små plattor.)
Nu undrar jag då hur den är? Det har ju varit vissa tester den senaste tiden, tänkte om den blivit sågad eller inte.. Det ska, enligt H**ks, vara orginalet, antar då att det finns massa kopior av varierande resultat.
Sen står det att den är godkänd enligt CE och BETA III. vad innebär detta? Har du en själv så kommentera gärna med era egna åsikter! Sedan kan ni väl ge tips på andra ställen men kan köpa västen, tänkte jämföra priser o.s.v...

Har inte haft säkerhetsväst på länge men insett att detta är väldigt korkat så nu ska jag ta mig i kragen och köpa en! Provade en väst med plattor på mässan i Gbg förra året och insåg att vissa västar faktiskt kan vara sköna... Därav alla mina "korkade" frågor.;)

Sv: Racesafe

I det test som D_K visar finns inte RS västen med. Den som ser ut som RS där är av ett annat märke och om man kollar så står det "No info" på "säkerhetsklass enligt märkning"

Vet att de här testen diskuterats i någon annan tråd här på Buke.
Och man kan ju undra varför västar som klämmer mot nedre revbenen och mot överarmarna blev godkända? (Bara en undan ifrån mitt håll då jag skulle bli tokig om något klämde mot min kropp, jag skulle inte kunna rida)

Jag har själv en RS och är nöjd med den, sen vet jag int eom den varit med i något sånt där test, liknande det D_K länkade till.

jag har en Racesafe o är supernöjd med min :love:
i andra säkerhetsvästar har jag känt mig instängd o att jag blivit "låst" men inte med denna! värd pengarna i mina ögon :bow:

Kom på en till fråga så här på kvällen... Är den godkänd att tävla i? Eller är jag helt ute och cyklar när jag undrar om västar måste vara godkända för att tävla i?
Tävlar inte själv för tillfället men det kanske ändrar sig i framtiden..:D

Den ska vara märkt CE & Beta III (lila) för att du ska få tävla i den
Sedan tror jag att Ridsportsförbundet krävde någon form av ISO-märkning också men det kanske bara är ett nummer som står för CE?

Så vitt jag vet får du tävla på RaceSafe om det är originalet, kolla att det verkligen står RaceSafe på västen och att det finns en lapp i västen där det står CE & Beta III (lila)

jag har ingen (än :angel:) men jag provade en racesafe på h**ks igår och den var såå superskön (för att vara säkerhetsväst då) att jag ska säja till pappa att det är en sån jag ska ha :laugh:

(min totalt hästokunniga och allergiska pappa läste nämligen testet och artikeln i GP häromdan och deklarerade bestämt att jag måste ha en säkerhetsväst för det är ju farligt att rida:eek::D. så det är bara att välja en så pröjsar han, sötisen :love:)

jag är ganska säker på att den är godkänd att tävla med.:)

Det står iallafall i h**kskatalogen att det är orginalet... Så man antar ju att det är det.;)
Finns det något speciellt för racesafe som inte kopiorna har? Eller står det racesafe endast på orginalet?

Den RaceSafe som Hööks säljer är originalet.

Jag har själv en RaceSafe som jag är väldigt nöjd med. Förut, med min gamsla stela väst kunde jag knappt komma upp på hästen för att den var så stel, men RaceSafen följer kroppen perfekt så att den känns aldrig klumpig. Man glömmer att man har den på sej!

Det skulle vara varumärkesintrång om en annan väst använde sig av samma namn. Det finns liknande västar fast billigare. Jag vet inte varför Racesafe skulle vara mer original än nån annan.

Jag tror inte att det var det h*n syftade på, utan att det finns västar som är väldigt snarlika (tex den i testet från Hor*e) och är man då inte med och tittar efter så kanke man tror att man rider runt i en RS.
(Långsökt men inte omöjligt)

Jag har köpt min Racesafe genom Hööks.
Och ja, det är orginalet.
Racesafe är också godkänd för tävling.

Det jag menade var att det finns många västar med plattor, hur vet man vilka som är bra och godkända och vilka som är, ja skräp?
Finns det fler godkända västar som liknar racesafe så nämn gärna dem med!:laugh:

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 506
Senast: JennyLz
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker... 2
Svar
23
· Visningar
2 822
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Sitter och funderar på att införskaffa mig en säkerhetsväst! Hade en racesafe i yngre tonåren,slängde den runt när jag var 15 kanske,då...
Svar
2
· Visningar
2 834
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Har gått länge och sagt att jag måste köpa mig en säkerhetsväst, men kommer aldrig till skott, men fick hem reklamblad idag att H**ks...
Svar
3
· Visningar
1 491
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka