• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Loviika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 138
L

Loviika

Är det någon som vet om Jean-Claude Racinet fortfarande åker till Sverige? Finns det någon annan som som kan manipulera (flexion-relaxation) så som som han gör? Någon som har erfarenhet av att manipulera och rida på detta sätt?

Sv: Racinet

Hej!

Det var Cricco Ekberg som tog hit Racinet till Sverige, men hon har inte möjlighet att ordna kurser för tillfället. Det är dock inte omöjligt att han kommer igen i framtiden.

Mitt hetaste tips till dig är att du kontaktar Cricco! Hon undervisar ju själv också (är B-tränare i dressyr).

Sv: Racinet

Osteopati= en annan typ av kiropraktik. Genom att få hästen sträcka/slappna av i vissa muskler och positioner kan man få bort blockeringar i hals och rygg. Min pappa kan lite sånt :) han gick på kurs för J-C för något år sen. Det är jättespännande eftersom det då är hästen som gör jobbet själv, inte direkt någon som står och slår med en klubba för att rätta till en kota ;)

Lite manipulationer kan man ju göra vid ridning också, det kanske Cricco kan. Skulle vara kul att rida för henne nån gång. Någon som har hennes nummer och vet vad hon brukar ta? PM:a gärna mej isåfall! Har ju sett henne rida, men iofs var det på en rätt ung häst så jag tror inte det gjorde henne rättvisa.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 495
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 058
Senast: Badger
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
515
Senast: iliedtoday
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka