Racing for dummies....

Megs

Trådstartare
...varför finns inte en sån bok??:angel:

Jag skulle iaf vilja ha den.
Jag har ett fullblod som gått på banan fram tills 2004 och jag måste erkänna att galoppsporten inte intresserade mig för 5 öre innan jag köpte min häst.

Men nu vill jag veta lite mer typ, vad är det för skillnad på loppen :confused: (ex flat race, point-to-point, hurdles, steeplechase etc etc, jag kan inte ens namnen på alla). jag försöker förstå när jag ser löp på tv men har inte blivit ett dugg klokare:o
 
Sv: Racing for dummies....

Har du kollat om inte en sån bok faktiskt finns? I USA finns en bokserie som heter just "For Dummies" och det finns i princip allt; Tarot for dummies, Computers for dummies, Sex for dummies... du hajar! :D
 
Sv: Racing for dummies....

Köp böckerna "Galopp - En sport för alla" och "Träningstips för galoppnoviser". Jag köpte dem, men lite för sent dock, kunde det mesta som står i dem då. Men det är en jätte bra introduktion till galoppen. Hon som har skrivit dem är dessutom amatrötränare och har ridit en del amatörlöp.

De finns att beställa ifrån Belldale Racing School http://www.belldale.com.
 
Sv: Racing for dummies....

Megs skrev:
Jag har ett fullblod som gått på banan fram tills 2004 och jag måste erkänna att galoppsporten inte intresserade mig för 5 öre innan jag köpte min häst.

www.unggalopp.nu kan du också hitta lite matnyttig bas information. Men är du sugen på att få en trevlig introduktion rekommenderar jag att du går Steg 1 kursen. Den är tillför just de som du som är nyfikna på galoppen. Väldigt många har precis som du köpt en före detta galoppör och blivit nyfikna på dess bakgrund mm..
 
Sv: Racing for dummies....

Hej Ninni, har försökt nå dig ett par dagar, kan inte du höra av dig till mig är du gullig?
Hästarna mår bättre och skall sättas igång nu igen nästa vecka, det är en annan sak jag vill tala med dig om, som är verksam inom sporten och har lite pejl på saker o ting. Kram
 
Sv: Racing for dummies....

Gisburne skrev:
Har du kollat om inte en sån bok faktiskt finns? I USA finns en bokserie som heter just "For Dummies" och det finns i princip allt; Tarot for dummies, Computers for dummies, Sex for dummies... du hajar! :D


ha ha, jo det var det jag syftade på när la in tråden:p , jag har googlat det men hittade tyvärr inget...
 
Sv: Racing for dummies....

Okej, då vet vi det. :D När jag vandrade runt i bokaffärer och bibliotek i USA så hittade jag säkert 100 titlar i "for dummies"-serien. Men jag letade inte efter böcker om hästar...
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp