Råd vid sadelköp på nätet!

lillis1222

Trådstartare
Skulle vilja ha tips och råd vid följande scenario:

Du har hittat en sadeln av intresse på nätet! Dock bor du ca 30 mil bort från där sadeln finns. Du har ingen möjlighet att prova sadeln då inte d märket finns i butik nära dig! Och givetvis vill du prova sadeln innan du köper den.

Så frågan är; hur gör man ett öppet köp på smidigast sätt
Över nätet??? Så d känns bra för Båda parter?

Sv: Råd vid sadelköp på nätet!

Antar att det är privatperson du köper av, då chansar du och säljer vidare om sadeln inte passar tycker jag och det är också så jag gjort i liknande situationer.
Som säljare riskerar jag inte att få min sadel skadad på något vis genom att sälja på öppet köp.

Är säljaren ö h t villig att lämna ut på öppet köp? Det är grunden i frågeställningen. Jag personligen lämnar aldrig ut på öppet köp. Spekulanter är välkomna att prova, ev. kan jag köra ut i närområdet och låta prova, men aldrig öppet köp.

Köp, passar den inte så sälj vidare.
Det är risken man får ta om man inte kan prova.

När jag säljer saker och de ska skickas så är det aldrig öppet köp utan köpt är köpt och passar det inte så sälj vidare det är inte mitt problem längre.

Om köparen däremot bor i närheten så är denne välkommen att komma och titta, prova, klämma å känna på varan innan köp.

Om det tex är en sadel som skall testas är jag villig att åka en bit för att ev köpare skall få provrida i den, dock får personen som vill testa stå för mina bensinkostnader.

Man får bara testa mina saker om jag är med, annars är det som gjort för att få tillbaka något trasigt eller med fula märken i :(

I det läge du är i, hade jag letat bland alla jag känner, om de möjligtvis skulle ha den modellen som du skulle kunna prova. Släng ut lite trådar här och var. ;)
För att som säljare skicka iväg i paket på öppet köp låter vanskligt, jag skulle inte göra det... :crazy:
Det är som sagt en chansning man får ta när man köper på det sättet, oftast får man ju sadeln mkt billigare, och som tidigare nämt får man ha som "back-up" att sälja vidare om den inte passar...

Liknande trådar

R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 244
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 864
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 495
Senast: Pilot
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 929
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V