• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 754
R

Rene

Jag undrar lite över era erfarenheter över pad till bomlös. Har hittat 3 olika på Stallvrå.
1. HAF pad FreeForm
2. Grandeur sadelpad
3. SKITO Equalizerpad

Vad är skillnaden?? Förutom PRIS... Skiton är ju dubbelt så dyr...:(

Sv: Råd??

Jag har provat Skito (har en) och HAF och tyckte att Skito var mkt bättre. Hafpaden är lika mjuk som typ ett duntäcke. Den trycks ihop väldigt lätt. Skiton fördelar vikten mkt bättre, så jag tycker absolut att den är värd sitt pris.

Har en HAF själv (som jag inte hann pröva innan hästen skadade sig...), men har ridit mycket med min kompis likadana. Håller med D_K att den trycks ihop lätt... Det är den stora nackdelen....:( I övrigt älskar jag den!! Känns nästan som att sitta i en egelsk sadel, den rör sig inte och är väldigt stadig. Plus att man sitter smalare.

Har provat Skito-padden med och den gillade jag inte... Kändes som jag satt med fötterna rakt ut från hästen och jag spände alla möjliga konstiga muskler i kroppen. Den gjorde att jag satt alldeles för brett.

Jag valde HAFen för att jag inte ville köpa en pad jag absolut inte trivs med... Men jag tänker skaffa nån annan sorts pad med och byta med plus att jag fortfarande letar bomsadel. Sen ska jag exerimentera med lite egna inlägg och så. För paden i sig är verkligen super!!:)

Jag tycker absolut att du ska köpa en Skito för hästens kull.Den är den padd som är mesta tryckfördelande och det är därför du ska ha en padd under den bomfria sadeln.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 458
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: Dentaku
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 553
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 458
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka