rädda hästar

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare noi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 174
N

noi

heej jag her en isis som är välltigt rädd av sej och det brukar inte vara så vanligt på en isis att dom stäler sej på bakbenen och bock språng och så... men han är bara 5 år och flyttat mycket i sit liv rättare skat 10 gånger till olika ställen... har ni nåt förslag på vad jag kan göra tror ni det kommer växa bort?? han är välltigt snäll och rida men om det händer nåt så blir han välltigt rädd !!:):angel: men annars är han helt underbar

Sv: rädda hästar

miljöträning är bra för rädda hästar. Att hästen får bekanta sig med olika miljöer och händelser. Gör allt under lugna former och blir hästen rädd är det viktigt att vara där och stötta den. Aldrig någonsin bestraffa en häst för att den blir rädd.

Låt den också komma till andra platser alltså att du kör med den till kurser och liknande för att den ska bli bekant och trygg med nya miljöer.

Att vara en trygg ledare är som viktigast då hästen blir rädd

Natural horsemanship; lek dom 7 lekarna med honom. Mera om NH kan du hitta här i forumet :o

Jag har en häst som lätt blir rädd och osäker. Jag har jobbat honom mycket från marken och skapat en bra kommunikation mellan oss. Han känner sig trygg när jag är med och då funkar det mesta, även om han fortfarande blir rädd och osäker vid flera tillfällen både när vi är ute och rider och när jag promenerar honom vid hand. Så jag säger, börja från marken och jobba på er kommunikation. Är du trygg, lugn och säker kommer detta att påverka din häst, både på marken och i ridningen.

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 851
Senast: Freazer
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 540
Senast: qitis
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 438
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 068
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka