Raderade filer syns ej i papperskorgen?

Pazuzu

Trådstartare
Jag blir tokig snart på detta problem. Ända sedan jag köpte datorn i oktober kan man inte se de filer i papperskorgen som man flyttat dit. Operativsystemet är Vista, och jag har inte ändrat några inställningar i papperskorgen (har som sagt varit såhär ända sedan start). Jag har dock gått in och kollat om ex. någon ruta med "osynlig visning" varit ibockad, men inte hittat något sådant.

Filerna finns ju i papperskorgen och det går också alldeles utmärkt att tömma den. Problemet infinner sig dock när man ex. vill ångra borttagning av ett enstaka objekt, eftersom man inte kan se det.

Någon med tips om vad jag kan göra åt det?

Sv: Raderade filer syns ej i papperskorgen?

Läser man lite i Windows hjälpsupport så får man svar på det mesta...:o Högerklicka på papperskorgen, bocka ur rutan 'Flytta inte filerna till papperskorgen. Ta bort dem genast.'

Du missuppfattade nog mig. Det jag menar är jag vill se filerna i papperskorgen när jag flyttar dem dit, vilket jag inte kan göra nu. Med ditt alternativ raderas de ju med en gång utan att gå "omvägen" via papperskorgen.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Filerna finns i papperskorgen men du kan inte se dem? Hur vet du dom att dom är där? Även om du flyttar en dold fil till papperskorgen och mappalternativen är inställa på visa inte dolda filer så syns dom iallafall. Har du provat att ändra visningsalternativ för objekten som finns i papperskorgen?

Senast ändrad av en moderator:

Filerna finns i papperskorgen men du kan inte se dem?
Exakt.

Hur vet du dom att dom är där?

När jag flyttar en fil dit visar ikonen för papperskorgen att det finns något i den, samt att när jag går in i den och tömmer den så kommer det upp en dialogruta att filerna raderas, och sedan är papperskorgen-ikonen tom igen, precis som det ska göra. Det enda som skiljer är som sagt att filerna aldrig syns i den.

Tyvärr hjälper det inte att ändra visningsalternativ.

Edit--> Kom på att du kanske behöver öka lagringsutrymmet i papperskorgen, är papperskorgen full kommer filerna raderas direkt.

Hur stort utrymme behövs?

Jag ökade utrymmet till 10000 MB men det blev ingen skillnad.

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V