Rådgivning ang familj släkt & sambo

Våld är aldrig tillåtet men går det att bevisa att våldet utövades för att freda sig själv antas det vara i självförsvar. Dock får man aldrig ta till övervåld, dvs använda för stort våld för att freda sig själv.

Mm men det är 2 olika versioner från båda. Jag har mon version men den vill ingen lyssna på trots att jag såg hela visst jag var chockad men det andra vittnet såg slutet enbart och han har sin version . Så komplicerat
Kände mig rätt förminskad att ingen vill lyssna på min version också
 
Nej det köper jag men arbetsverktyg kan man ju inte tycka vara onormalt. Hade hållit med om det var ett riktigt vapen kniv el nåt liknande men han hade arbetsbyxor på sig

Fattar inte riktigt varför du skrev det från början om det nu plötsligt bara var ett arbetsverktyg som låg i fickan och aldrig användes..? Jag tycker att det är oroväckande att du ändrar historien för att få honom att framstå i bättre dager. Ta hand om dig.
 
Mm men det är 2 olika versioner från båda. Jag har mon version men den vill ingen lyssna på trots att jag såg hela visst jag var chockad men det andra vittnet såg slutet enbart och han har sin version . Så komplicerat
Kände mig rätt förminskad att ingen vill lyssna på min version också

Din släkt lär aldrig lyssna på dig eftersom allt bevisligen är så infekterat, det är bara att släppa. Jag utgår ifrån att polisen förhört dig för din version? Går det till åtal kommer ju rätten att bedöma trovärdigheten i vittnesmålen.
 
Min bror har velat sära på mig och min sambo länge för att han inte gillar honom och nu lyckades han . Min sambo ville inte göra detta polisiärt men de var det första min bror gjorde.
 
Din brorsa är missbrukare och är aggressiv mot dig. Din sambo som är arbetsklädd med en kniv i byxorna går emellan. Din brorsa hoppar på honom och dom brottas.
Ingen har hotat med något vapen alltså?
Då är det ju du som får stå upp för din sambo.
 
V
Fattar inte riktigt varför du skrev det från början om det nu plötsligt bara var ett arbetsverktyg som låg i fickan och aldrig användes..? Jag tycker att det är oroväckande att du ändrar historien för att få honom att framstå i bättre dager. Ta hand om dig.
Det är.ett vapen laglig mening o det polisen säger men det är också ett verktyg
 
Ec
Din brorsa är missbrukare och är aggressiv mot dig. Din sambo som är arbetsklädd med en kniv i byxorna går emellan. Din brorsa hoppar på honom och dom brottas.
Ingen har hotat med något vapen alltså?
Då är det ju du som får stå upp för din sambo.
Precis men ingen lyssnar på mig
 
Mm men det är 2 olika versioner från båda. Jag har mon version men den vill ingen lyssna på trots att jag såg hela visst jag var chockad men det andra vittnet såg slutet enbart och han har sin version . Så komplicerat
Kände mig rätt förminskad att ingen vill lyssna på min version också
Det låter lite oavsett som att du inte borde bo ihop med din bror speciellt om han skriker otrevligheter till dig.

Det borde din mamma förstå alldeles oavsett vad som hänt eller inte i övrigt.

Det är kanske inte alltid väldigt avslappnande att bo ihop med både mamma och bror om man är nära 30.

Din sambo har jag inte alls fått grepp om. Vapen och handgemäng låter inte bra alls. Att försvara dig mot din bror får det att låta lite bättre, men slagsmål?
 
Nej det köper jag men arbetsverktyg kan man ju inte tycka vara onormalt. Hade hållit med om det var ett riktigt vapen kniv el nåt liknande men han hade arbetsbyxor på sig

Allt kan bli ett vapen (vi är många kvinnor som går med nycklarna redo i handen i vissa situationer för att kunna använda dem för självförsvar). Föremålet i sig är inte intressant utan att det ev hotades med att använda det som vapen...
 
Din släkt lär aldrig lyssna på dig eftersom allt bevisligen är så infekterat, det är bara att släppa. Jag utgår ifrån att polisen förhört dig för din version? Går det till åtal kommer ju rätten att bedöma trovärdigheten i vittnesmålen.

Polisen förhörde bara det andra vittnet som var på slutet. De prata snabbt med mig sen ringde jag dem och bad att få berätta min version av det hela o
Det låter lite oavsett som att du inte borde bo ihop med din bror speciellt om han skriker otrevligheter till dig.

Det är kanske inte alltid väldigt avslappnande att bo ihop med både mamma och bror om man är nära 30.

Din sambo har jag inte alls fått grepp om. Vapen och handgemäng låter inte bra alls. Att försvara dig mot din bror får det att låta lite bättre, men slagsmål?
Ja som.sagt komplicerat. Sen vill man ju inte låta sin bror vara hemlös men o detta fallet hade de varit bättre för då hade detta aldrig hänt..
 
Jag anser inte att sånt här ska skötas polisiärt utan inom familjen och lösa problem för då kan man lösa det mesta
 
Sen vet jag att just nu inom ärendet så ligger min sambo bra till men även om han vinner i rätten så lyssnar fortfarande ingen på mig. Det är det som är.frystrerande. Alla tycker synd om min bror för att han har ett missbruk o har diagnoser.
 
Så du tycker det är bättre att den som äger halva huset din bror bor i ska vara hemlös??
Ut med bror,in med sambo?
Nej det tkr jag inte. Men jag trodde aldrig detta skulle hända. Min bror kan vara bråkig o dryg men aldrig nåt sånt här. Så tänkte en kort period kunde funka. Men fel hade jag
 
Din brorsa är missbrukare och är aggressiv mot dig. Din sambo som är arbetsklädd med en kniv i byxorna går emellan. Din brorsa hoppar på honom och dom brottas.
Ingen har hotat med något vapen alltså?
Då är det ju du som får stå upp för din sambo.
Du sammanfatta detta bättre än jag kan förklara men typ så var det som hämde. Min sambo har skador i revbenen efter detta .Min bror har inga skador och min bror var troligtvis påverkad när detta skedde men de tog inga prover vilket jag tkr är jättekonstigt. Borde vara rutin vid sånt tkr jag
 
Så du tycker det är bättre att den som äger halva huset din bror bor i ska vara hemlös??
Ut med bror,in med sambo?
Min samb
Du sammanfatta detta bättre än jag kan förklara men typ så var det som hämde. Min sambo har skador i revbenen efter detta .Min bror har inga skador och min bror var troligtvis påverkad när detta skedde men de tog inga prover vilket jag tkr är jättekonstigt. Borde vara rutin vid sånt tkr jag

Plus att min sambo mådde skit så ha bad de köra honom till vården men vården ville inte lyssna trots hans otroligt dåliga mående vid tillfället.
 
Så kommer sambon hem då lämnar ni släkt mig o säger upp all kontakt. Så valet som finns är väl typ att sälja gården men flyttar jag ihop med min sambo i lägnehet så lämnar släkten mig. Det enda valet jag får är att lyssna på min familj. Vad jag än gör så förlorar jag och jag förstår inte att ingen lyssnar
 
Jag är 30år. Jag borde inte behöva göra som släkten säger åt mig. Jag är vuxen och anser jag får göra mina val men gör jag det då är jag inte välkommen? Det är ju inte heller friskt ?
 
Det jag tycker framgår tydligt är att situationen är ohållbar för alla, ffa dig. Att bo tillsammans med mamma, vuxen bror och sambo i samma hus när bror och sambo inte går ihop är att bädda för katastrof. Det första som borde ske är att din bror hittar ett eget boende även om han har en missbruksproblematik och diagnoser och att det därför kan vara svårt för honom. Vem är det som betalar räkningarna hemma?

Du ska vara otroligt försiktig och tänka efter om du vill bo med en man som är våldsam även om han blivit provocerad. Och jag förstår din ångest över att behöva välja mellan din sambo och familj. Du verkar ha blivit en spelbricka i konflikten mellan sambo och din familj. Men är det du och din sambo som äger huset juridiskt sett är det din familj som ska flytta i första hand. Saken är att just nu prioriterar familjen konflikten med sambon över dig.

Kan du prata med din läkare/samtalskontakt om möjligheten till familjeterapi för att lösa konflikten med din familj? Att det viktigaste är måendet av en person de älskar inte en person de tycker illa om. Samtidigt ska du vara ärlig med din läkare och samtalskontakt om att din sambo varit våldsam även om det inte är mot dig och lyssna till dem även om de säger saker du inte vill höra.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 402
Senast: verser
·
Relationer Vi är/var på semester i Cypern. Ikväll får jag åka hem utan min älskade sambo. Jag är i chock. Hur fasen ska jag klara mig utan...
25 26 27
Svar
533
· Visningar
96 145
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 346
Senast: Grazing
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 377
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp