rådjursben

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hcw246
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 9 718
Sv: rådjursben

min labbe försökte också äta upp sin klöv, men jag försöker få honom att bära runt på den som en trofé istället. först drar jag iväg med den i snöret några gånger så han får jaga lite, sedan har vi dragkamp och tillslut så talar jag om för honom vilken fiiiiin klöv han har hittat. det funkar jättebra, han blir sååå mallig och vill visa upp sitt byte och glömmer helt bort att försöka äta på den.

Sv: rådjursben

Det låter jättebra, men min hund får lite spel när han hittar klöven. Han blir superstöddig - inte så att han skulle bli arg på mig och bitas om jag tog av honom den, men han blir helt klart urmallig! Svansen rakt upp, sen sliter han av snöret, fastän jag använder grovt hampsnöre, och sen lägger han sig i nåt snår och tuggar så det knastrar. Jag berömmer honom förståss jättemycket för att han varit så grymt duktig, och sen går jag iväg. Då hänger han med, svansen upp, urmallig. Är det då en älgskånk hinner han inte äta så mycket på den utan då brukar han bära den till bilen där jag tar hand om den (byteshandel!) och gömmer undan den i en påse. Men en rådjursklöv - knaster knaster så är den i magen, splitter och allt! Hu!

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
202
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka