Rädd o stack iväg i skogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte att en lugn skrittur blir bra i grådasset idag. Efter en hel förmiddag med ösregn blev det uppehåll framemot två. Ut med Tinki från hagen, av med det blöta täcket. Ingen borstning behövdes, pälsen låg blank svart och riktigt väntade på att sadeln skulle på. Träns och martingal. Tinki har alltid lite bråttom så även idag. Jag har bara ridit en gång per helg sedan operationen eftersom näsan blöder efter tårkanalsoperationen och jag tror det beror på att det varit minusgrader. Men skritt idag också för säkerhets skull. Höll i feghandtaget i sadeln eftersom Tinki alltid är lite för pigg och tur var väll det. Helt plötsligt galopperade hon iväg och jag hade trillat av men tack vare att jag redan hade greppet om handtaget klarade jag mig med en sträckt muskel i underarmen. Kändes hela rundan och under borstningen, men efter Tinki Box fick jag gå in och hämta mockhjälp för då gjorde det så ont att jag inte kunde greppa mocken. Tur det finns benlindor i stallet som kan tjäna som stöd även för oss tvåbenta!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp