Rädda mitt hår!

Jag har pga mediciner tappat mängder av hår. Äter B-vitamin så det växte men var tunt, platt och trist.

Köpte en hårkur med kisel som jag ätit i ett par månader nu. Det första som hände var att det började växa ut en massa nytt hår. Jag har en "tofs" i pannan nu av nya hårstrån i hårfästet. Håret lyfte dessutom pga alla nya strån. Fick massor av volym.

I övrigt är det en bra fuktprodukt som gäller. Jag har dessutom lite olja i de torraste topparna. Men har i oljan när håret är blött efter tvätt.
 
Mitt tips är att göra nattinpackning med olaplex.
Mitt hår är blekt och ser ut som en riskbuske om jag har otur, men sen kör jag en nattinpackning med olaplex (säg laga kemiska bindningar i håret.. vet inte om jag riktigt tror på det) sen är det bara att shamponera håret på morgorgonen och sen är håret som nytt. Jag använder bara steg 3, alltså den delen som finns för hemma bruk. gör det kanske en gång varannan vecka när håret börjar bli tråkigt.
 
Hade liknande problem tidigare, och har till och från när jag drar ut på frisörbesöken.

Mitt tips är att gå till försten ca 1 ggr i kvartalet. Hålla håret kortare, ca axellångt, strax nedanför.
Använder produkter från Sebastian-professional Twisted line up serien, samt Potion 9 som styling, gör underverk för mitt tidigare torra frissiga livlösa hår

Håller med om potion 9 från sebastian. Jag är frälst!
 
Var åttonde månad! Om jag inte klipper mig var sjätte-sjunde vecka, så blir det katastrof. :crazy:
Förut behövde jag klippa mig betydligt oftare! Nu är det nog bara 5 månader sent sist, men det har varit en extrem sommar för håret, trots det mår det riktigt bra! Men förut var det så sjukt risigt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp