räkna steg

Pallas_Athena

Trådstartare
e ni bra på att veta när eran häst sätter under sig innerbenet?? jag har tränat jätte mycket på det och kan det bra i skritt ,men trav :o jätte svårt!!!!!!!!!!!!
har ni ngr tips??????
 
Om det ar svart att kanna sa kan du testa med att kika lite pa den yttre bogen, nar den ar i sitt framsta lage ar aven inner bak i sitt framsta lage och utifran detta forsoka hitta kanslan genom kroppen. Om du har nagon fran marken som kan saga "nu" varje gang hasten satter ned eller ar pa vag att satta ned det inre bakbenet kan manga ganger ocksa fungera for att hitta igen bakbenet. :)
 
Att känna när hästen sätter ned/lyfter ett visst ben oavsett gångart tycker jag inte är så svårt, men på dig lät det som att du ville känna hur mycket hästen sätter under sig, eller?
Det är jag däremot inte så bra på. :crazy:
Har bakläxa på det just nu. :angel:
 
Jag brukar se till att rida vid kvälls- eller morgonsol och tjuvkika på vår skugga. Ett alternativ kan vara att rida i ridhus med speglar.
Jag tar väldigt sällan fel på vilket ben hon flyttar, men då ser jag hur hon flyttar det.
 
sätta under sig e inte alls svårt men jag har svårt i traven med att känna benen precis,jag känner på ett ungefär.
men skritt o galopp går super just nu iaf :angel:


ska be mamma hjälpa mig att kolla stegen o rätta mig :)
 
Ja traven är i alla fall lättast att lära sig. Titta på frambenen. De rör sig ju diagonalt, som du redan vet, så det är inte så svårt att tjuv titta och känna samtidigt.
 
Hallå där, inte fuska med att titta på frambenen :devil:

Det gör aaaaldrig jag :angel:
 
har fått en barbacka sadel som mamma sytt till mig :)

den e suverän,kunde känna allt!!!!!!!! så lycklig :D
nu va det inget svrt längre att räkna stegen :p
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
877
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 372
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp