Bukefalos 28 år!

Rättsligt problem

undrarnu

Trådstartare
Jag undrar vad man ska göra när en obehörig person utan tillåtelse går in på ens egen ägda tomt och sågar ner träd eller kapar eller tar ner grenar på ens träd.
Ja det är på riktigt.
Tyvärr.
 
Funderar på att polisanmäla. det ska dokumenteras i alla fall och jag ska ha vittnen med mig som kan intyga.
Men är det någon idé att polisanmäla? Blir det inte bara nedlagt som allt annat.
 
Jag tänkte på en sak.
Räknas "elak granne" som dolt fel om man säljer en fastighet?
(Bara delvis på skämt)
 
OK men lite svårt mitt i helgen. Jag tänkte att kanske någon annan haft samma problem och kan berätta vad som hände.
 
Det var någon bukefalist som hade liknade/samma problem för ett antal år sedan men jag minns inte vem det var. Kanske hen hittar hit och kan svara på hur hen gjorde och vad som hände :)
 
Jag undrar vad man ska göra när en obehörig person utan tillåtelse går in på ens egen ägda tomt och sågar ner träd eller kapar eller tar ner grenar på ens träd.
Ja det är på riktigt.
Tyvärr.
Vad du ska göra?
Du ska polisanmäla! En riktigt fet rejält polisanmälan ska du göra. Fy så fräckt och otrevligt.

11414 eler via nätet. Bäst att ringa skulle jag tro.
 
Tack alla :heart
Ja det är elakt. Och det är inte heller det första som har hänt.
Fick mitt livs första panikångestattack idag, googlade samtidigt som jag pressade en filt mycket hårt mot platsen precis under revbensbågen, lyckades läsa "panikångest" och det var det nog för jag har i alla fall inte dött av hjärtinfarkt.
Än.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
768
Senast: ptr
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
218
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 089
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
Svar
6
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp