Bukefalos 28 år!

Ragdollbebisarna 4 veckor

Cheeserica

Trådstartare
Nu tänkte jag att det var dags för en ny ragdollbildbomb här på forumet! Hatar det här med max 10 bilder i ett inlägg dock, det är inte så väl lämpat för bildbomber. ;)

Nu har kattungarna hunnit bli 4 veckor och de har precis fått namn! De har blivit riktiga busungar och älskar matte, de fullkomligen kastar sig ut ur sin lilla sovgrotta när jag vågar visa mig i dörröppningen! De har blivit små klätterapor och vill gärna sitta i knät. Där kan man göra ALLT, busa, gosa, spana, trilla. ;) Men nu ska jag inte hålla er på halser längre, här kommer bilderna!


Nr 1 - S*Cheesericas Keso

Min lilla Cirruskopia och gosemarsvin! (Cirrus är min hankatt, men inte pappa till kattungarna) Han knorrar som ett litet marsvin så fort man nuddar honom, och är en riktigt spinnmaskin när man har en gosig mammamage att trampa mot. Han är min familjs favorit, jag tror det är för att han är så HIMLA lik Cirrus som de snott från mig! Han har ett sånt extremt sött uttryck i ansiktet, det bara skriker ÄLSKA MIG!!! :love:

nr1k.jpg


nr1l.jpg



Nr 2 - S*Cheesericas Cheddar

Min älskade lilla knubbis och fluffboll! Han ser ut som en boll, han känns som en boll, han studsar som en boll! Den här killen kan få rejäla busryck, med den äkta superbusiga blicken och bakåtvinklade öron ni vet, och så studsar han iväg i en serie bocksprång tills han tappar balansen och trillar omkull, eller springer in i en vägg. :D Det är så svårt att ta bilder som gör honom rättvisa, men han är helt fantastisk. Jag undrar så vad det kommer bli av den här killen i framtiden...

nr2k.jpg


nr2l.jpg
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Nr 3 - S*Cheesericas Mozzarella

Min söta flicka och busunge! Hon är otroligt framåt och ska alltid hitta på hyss... Alltid först fram för att klättra upp i mattes knä, alltid först att bita i mattes byxor och har nu helt tröttnat på att sova och sitta och mysa i handen! Man kan ju BUSA istället och det är ju mycket roligare! Tur att man har en massa brorsor som man kan terra. Men hur mycket bus man än gör, så vet man preciiis hur man ska charma matte så hon smälter totalt! :love:

nr3k.jpg


nr3l.jpg



Nr 4 - S*Cheesericas Roquefort

Min lilla turbounge och pipgris! Den här killen kan nog snart ta hastighetsrekord, att fotografera den här är inte lätt! :D Man placerar honom på en plats, och innan man hunnit ens greppa kameran så är han framme och nosar på linsen. Men han kan också vara en riktig myspropp, piper gärna när han vill ha uppmärksamhet, vare sig det är från matte eller mamma. Det som märks mest på den här pojken är nog dock TÄNDERNA. Hans sylvassa små gaddar börjar precis växa ut och han vill tugga på allt - fingrar, sandlådor och tallrikar (välling är för bebisar). Hur lär man en fyraveckors kattunge att man inte får bitas? ;)

nr4k.jpg


nr4l.jpg



Nr 5 - S*Cheesericas Cantadou

Min söta lilla funderare och utforskare! Han växlar mellan att vara lugnast av alla och bara se SÖT ut, och att vara en riktig äventyrare som ska upp och klättra och in och kika och utforska. De gånger syrran är långsam är det han som är först upp i knät! Han har redan förstått att klor kan vara bra - att klänga fast i byxorna och häva sig upp där det är som brantast. Att man är otroligt söt är det inte fråga om - han är nog fortfarande den absolut sötaste i kullen och ser så harmonisk ut! Och han har den ultimata gosmagen - han verkar gilla att ligga på rygg och bara fläka ut sig, så man kan gosa ordentligt på magen. Den här veckan var han dock lite svårfotograferad, men några bilder fastnade han på i alla fall.

nr5k.jpg


nr5l.jpg
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Men guud så söta!! :love: Ge mig en? :angel: Jag går faktiskt precis i kattköpartankar. Än så länge är det bara tankar, måste väga alla för- och nackdelar och verkligen klura på om jag vill och klarar av att ta hand om en liten kisse. Jag bor själv i en stor tvåa med uteplats. Är uppväxt på landet där våra kissar alltid har fått gå lösa utomhus. Nu får det ju bli en innekatt dock. Kommer antagligen att låta katten gå ut i koppel på uteplatsen. Men som sagt; än så länge är det på funderarstadiet! Jag känner dock att det skulle vara såååå mysigt att ha nån som väntar på en här hemma när man kommer från jobbet...nån som håller en sällskap kalla kvällar när man känner sig ensam. Jag har alltid haft djur; hund, katt, häst. Känns megatomt utan :( Ragdoll är en av mina stora favoriter! Eller den ÄR min favoritkisse :) Ligger verkligen överst på listan om jag skulle skaffa katt. Har hört att de ska vara lugna och tystlåtna (kanske inte som kissungar dock ;) ) och det tycker jag passar utmärkt när man bor i lägenhet. Du kankse kan berätta lite mer om rasen?? Jag är jättenyfiken! :)
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Mozzarella var en riktig tjej!! :love:Och cantadou ser så nsäll ut!!

Häftig färg på de som är cremefärgade, kommer de fortsätta ha den färgen?

fina namn dessutom!
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Jo ragdollen ÄR underbar! De är nog generellt sett bland de lugnaste raserna som finns och passar ypperligt som innekatter - särskilt om de har en in-nätad uteplats att spana ifrån! :idea: För de flesta ragdolls räcker det nog om man sätter nät någon meter upp (jag har nog 1,5 m högt nät på min balkong) för de gillar inte att hoppa särskilt högt. Mer om rasen kan du antingen läsa på min hemsida (finns i profilen) eller på www.ragdollklubben.com, där finns allt man kan vilja veta. :)

Ytan spelar ingen större roll, särskilt inte för en ragdoll. Det du ska fundera på är hur länge katten isåfall skulle vara ensam om dagarna. Jag tycker nog att om man regelbundet är borta mer än 6-8 timmar per dag så bör man åtminstone ha två katter så de har sällskap av varandra. Är man borta alldeles för mycket får man nog vänta till en bättre period i livet när man har mer tid. :-(

/Erica
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Mozzarella var en riktig tjej!! :love:Och cantadou ser så nsäll ut!!

Häftig färg på de som är cremefärgade, kommer de fortsätta ha den färgen?

fina namn dessutom!

Ja, Mozzarella är otroligt feminin, lindar pojkarna (och alla besökare!) runt lilltån. :love: :D Cantadou är jättesnäll, tills han hittar en stortå för då måste han bara bita. :o Fast han biter ju inte så hårt förstås.

Vet inte riktigt vilka du menar är cremefärgade? Ingen av katterna är creme i färgen (alltså genetiskt) men gissar att det mer är deras färgnyans du försöker beskriva? ;)

Keso kommer se ut såhär i färgen, han är brun bicolor och bilden visar låtsaspappa och lookalike Cirrus.

cirrus190.jpg


Cheddar och Mozzarella kommer se ut såhär, de är blå bicolor liksom snygga Filip som poserar. De blir alltså ungefär likadana som Cirrus här ovanför men gråa istället för svarta/bruna.

krickelins_filip.jpg


Roquefort kommer se ut som mamma Dimma, blå colorpoint. Grå i ansikte, öron, tassar och svans, dvs samma som Cheddar och Mozzarella fast utan de vita fälten.

dimma215.jpg


Och så Cantadou kommer se ut som mamma Dimma fast svart/brun istället, brun colorpoint. Lånar en bild på en fin ragdollhane, Bounty heter han. Man kan hoppas Cantadou blir lika fin (eller finare skadar ju inte heller :rofl: )!

Bounty1mars1S.jpg


/Erica
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Knubbis är såå söt :love: :love:
De andra är med underbara!!:love:

En Cirrus-kopia kanske man skulle ha :d
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Det är frestande (mkt frestande) men du vet vad mitt hjärta säger om vad jag ska för kommande ras :D

Men den färgen är sååå underbart vacker. Om jag vore rik så och kunde skaffa mig en av varje ... :love:
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Vad underbart gulliga.Jag går själv och funderar på vilken kattras jag ev ska skaffa mig till hösten,Ragdoll är en utav raserna som jag funderar på.:love:
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

:love::love::love:

Jag är KÄR!

Jag önskar att jag skulle ha vettigare arbetstider så att jag skulle vara hemma mer och ha möjlighet att ha katt. Jag jobbar 24-timmars pass var tredje helg och så länge vill jag inte lämna en katt ensam hemma.
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

Vilken underbar färg Bounty hade! Får hoppas att Cantadou kommer se lika stilig ut.
 
Sv: Ragdollbebisarna 4 veckor

De är så underbart vackra de katterna :love:

Hade jag bara haft jobb hade jag varit den första som tingat en :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja nu är de riktigt stora mina busar så jag tänkte det var dags att visa lite bilder igen! Tyvärr har jag ju varit dålig på det. Alla...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: Puma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp