Wintec har väl inte rak bom i sina sadlar :confused:
De brukar väl passa bäst på hästar med lite svank eller är jg helt ute och cyklar?

...og ikke stübben eller zaldi heller? Tror de aller fleste modellene av disse salene har "bananformede" bommer, men...

Ta en titt på f.eks Lillhästen i stav og se på bildene der, så får du et visst inntrykk...
:)

Prövade en Wintec CAIR på min rakryggade häst och den passade tyvärr inte. Har fått tipset att pröva sadlar med kilbossor på min häst. De ska vara bättre på hästar med rak rygg.

Zaldi har rakare bom än dom flesta. Zaldi Atlanta ska (enligt sadelmakare jag pratat med) vara en av de allra rakaste.

Alltför rakryggade hästar är inte roliga att hitta sadel till... *sucka*

Hej!
Min häst har en väldigt rak rygg som var jätte svår att hitta en passande sadel till. Nu har vi en som är bra, det är en Frank Baines Capriole. Tyvärr är min brun, men man kan inte få allt! :D (köpte min begagnad)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
449
Senast: warg
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
380
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?
  • Hönstråden II