Sv: Rakt bett

Det finns ett tillägg i dom internationella reglerna att rakt metallbett nu INTE får användas , innan var det tillåtet då jag har ridit på det internationellt ett flertal ggr men from 2006 så får man det inte och det borde ju gälla ponny oxå då

Rakt metallbett finns iaf inte med som godkänt bett för ponny i TR IV-06 så det stämmer troligen.
Vet du varför det inte längre är tillåtet?

Det finns ett tillägg i dom internationella reglerna att rakt metallbett nu INTE får användas , innan var det tillåtet då jag har ridit på det internationellt ett flertal ggr men from 2006 så får man det inte och det borde ju gälla ponny oxå då
Så enkelt är det tyvärr inte för rakt metallbett var inte tillåtet internationellt på ponny 2003 - 2005 när det solklart var tillåtet i Sverige och (överallt) på häst :cool: Frågan är också ställd till SvRF om det har tagits bort med flit eller om det (alltså tillägget 2003) bara halkade bort när TR 2006 skrevs men har inget svar fått än utan det skulle kollas upp i "regelkommitén" :confused: och det kan ni ju själva räkna ut hur hög prio en sån fråga har.... kolla gärna debatten på Tidningen Ridsports hemsida, jag menar bara, varför får man inte tävla hoppning på gummibett med parerstänger när man får rida på pessoabett... så nåt varför finns det säkert inte för rakt bett heller bara ointresse att ta i frågan

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Freazer
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 054
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur