Rakt "muffbett" i mässing

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 291
P

popeye

Någon som vet vart man kan hitta ett sådant?
Tittade på Globus hemsida, men de verkade inte ha något.
Vil helst ha det svagt böjt, för vad blir effekten om det är helrakt?
btrakf.jpg

Alltså av denna modell i gulmetall

Sv: Rakt "muffbett" i mässing

Undrar om inte jag sett sånna på Hööks, deras GM-bett.. Alltså de "guldfärgade" :confused:
Kollade på hemsidan men där fanns det inte...

Ett helrakt bett ger mer tryck på tungan, och vissa hästar tycker det är obehagligt.

Men funkar det så funkar det, såklart! :)

Hööks har inget oledat gulmetallbett, bara rostfria. :(

Har själv jagat ett sånt bett och det närmaste jag kommit är Hansbos, men det har rörliga ringar och verkar vara hemskt ojämnt i kvalitén. En kompis köpte ett sånt bett och det var inte jämnt böjt... :crazy:

Jag rider redan på ett sådant och det fungerar mycket bra på hästen. :smirk:

Men hade vart snyggast om man hade hittat det i mässing.. Får nog börja kolla runt på de utländska sidorna

JAg undrar om inte jag har ett sådant från Hansbo... Köpte det på Börjes för typ 1.5 år sedan...
72012 är artiklnumret. Svagt böjt

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Aleel
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
603
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 683
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka